1

Onderwerp: Mijn allereerste...

Vorige maand werd mijn dochtertje 2 jaar en dat was voor mij dé gelegenheid om voor het eerst een marsepein/fondant taart te maken. Mijn allereerste...

Met de startset en tips van bientje uit Arkel ging ik vol enthousiasme aan de slag, het viel niet mee (ik begreep achteraf dat er meerdere baksters problemen hebben met plakkerig fondant als het buiten 25 graden is, maar dat wist ik toen nog niet) en ik had vreselijk ruzie met de tappits, maar het was toch ontzettend leuk om te doen en ik was apetrots op het resultaat! Hij is 25 cm en ik had hem gevuld met botercrème en aardbeienvlaaivulling en hij viel bij de visite in de smaak. Ik had er ook nog wat cupcakes bijgemaakt voor de kids maar hier heb ik geen foto van. Hier de foto (met dank aan zoethoudertje voor het duidelijke how-to filmpje).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-A4WZ6RSI-D.jpg

Uiteraard valt deze taart in het niet bij alle prachtige creaties die ik hier voorbij zie komen, die overigens een grote bron van inspiratie zijn, waarvoor mijn hartelijke dank! Inmiddels heb ik nog een 2e en 3e taart gemaakt, waarvan de foto's nog volgen en nog wat cupcakes. Ja, het is echt heel leuk om te doen!  :)

Leuk dat je mijn verhaal hebt gelezen en naar mijn allereerste taart hebt gekeken, tips zijn altijd welkom!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

2

Re: Mijn allereerste...

Hij is supermooi, en zeker voor een eerste, complimenten !

Groetjes, Conny

3

Hoi Diana,

Je had heel lief op mijn eerste taart gereageerd, maar die van jou is ook mooi!

Mooie kleur combinatie en die letters wil ik ook nog eens gaan doen. Is zoiets waar ik tegenaan hik, haha.

De strik was best makkelijk hoor. Ik kijk veel op deze site, en op you tube, dan leer je best veel.

Succes met je taarten en ik ben ook benieuwd naar meer foto's van de volgende taarten.

Groetjes,

Ellis

4

Prachtig werk voor een eerste taartje!!! Mag je heus trots op zijn!

Ik ben zelf ook zo begonnen met taarten maken toen mijn dochtertje 5 jaar werd ... dat was mijn eerste taart! En nu een half jaar later nog steeds taarten aan het maken  :D  ... een geweldige (verslavende) hobby!  :)

Nog veel succes met taarten maken!  :)

Groetjes

5

Heel leuk eerste taartje!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:
Oefening baart kunst!! Maar pas op.....Deze hobby is super-verslavend!!! :Y  :lol:

Pluk de dag!
liefs, Anita

6

Mooi!

7

Ik vind hem mooi geworden hoor!
Ik vond mijn eerste taart ook echt een hele onderneming (en die was een stuk simpeler dan die van jou). En nu ik de tweede en mini derde achter de rug heb begin ik het ook steeds verslavender te vinden, haha!

8

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

@ Ellis: die letters vind ik nog steeds een crime, alhoewel het al beter gaat dan de eerste keer. Even in de vriezer leggen wil helpen om ze makkelijker uit de tappit te krijgen en ook vooral niet te dik uitrollen heb ik ontdekt.

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

9

ik vind hem echt heel mooi!!

ik vind het ook heel leuk hoe je de meerdere foto's in een foto heb verwerkt

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

10

Mooi hoor!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

11

Wow! dit is je eerste?? super!

12

Ik vind hem goed gelukt hoor voor de eerste keer!

13

Mooi hoor en zeker voor als het je eerste taartje is.  :thumb:

14

Hij valt zeker NIET in het niet bij de andere taarten hier op het forum hoor, het is een hartstikke leuk taartje!

Wat heb je trouwens al veel berichten geplaatst in een maand tijd, verslavend he, dit forum :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden....tot je ze uitvoert (Loesje)

15

Jeetje wat een mooie eerste taart zeg! (en nog bedankt voor je reacties op mijn taartjes  :)  )

16

Ik vind dit echt een leuk meiden taartje,
en die tappits... tja, die zijn ook lastig om mee te werken.

als je via de zoekfunctie zoekt vind je hier wel veel tips over.

maar toch al een heel leuke taart hoor! mooie kleuren ook!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!