1

Onderwerp: Hey zussie kan jij onze taart maken? Graag met draak

Mijn broertje is afgelopen week getrouwd. En hij had aan mij gevraagd of ik hun taart wilde maken. Tis maar voor 10 personen.... Ja hoor 4 een week van te voren werden het er toch meer.
Ik had ondertussen de halve site bestudeerd over hoe je in hemelsnaam moet stapelen en hoe ik een fatsoenlijke draak kon maken want ze wilden ook nog als topper draakjes.

Toen ik eenmaal aan de slag ging was het boetseren goed gegaan (heeeeel veeeeel dank aan Adrienne), het eerste taartje ging ook zoals het hoort maar bij het kneden van de fondant voor het middelste taart voelde het al niet helemaal goed ik kreeg het niet zacht genoeg en ja hoor met bekleden scheurde hij op een van de randen in snel tempo de hele rand er af gehaald en het andere stuk uit dezelfde verpakking maar gaan kneden ach ja dan maar een dubbele laag aan de bovenkant. Helaas scheurde die over 5 van de zes randen. Piep!!! stress wat nu???
Ach ja dan maar letterlijk verbloemen. Niet helaal zo als ik wilde en naar mijn mening al helemaal niet mooi want ik zie nog steeds alle scheurtjes enzo zitten maar poeh tweede taartje klaar. Voor ik aan het bekleden van de onderste taart begon ben ik eerst maar een rondje door het park gaan lopen want dat durfde ik niet meer.
Terug thuis toch maar weer begonnen want ja het moest toch af. Het volgende pak fondant gleed als een heerlijk zachte massa door mijn vinger en sprong bijna als vanzelf om de taart. Wat een verschil.

Maar hier is ie dan:
Bedankt voor het lezen en het kijken en nogmaals dank aan Adrienne

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CM74J88T-D.jpg

Groetjes Hilly

2

Re: Hey zussie kan jij onze taart maken? Graag met draak

Erg leuke bruidstaart, heel mooi gedaan!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

Niks van de zien hoor dat je fondant gescheurd is, je hebt het echt heel stijlvol "verbloemd". Mooi gemaakt.

Lijkt me heel spannend om voor het eerst een stapel te maken en dan ook nog voor de bruiloft van je broertje. Nog gefeliciteerd trouwens. Maar petje af dat je dit hebt aangedurfd. Waren je broertje en schoonzus er blij mee?

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

4

Ik dacht nou komt het...... maar wat een PRACHTIGE taart, vind die bloemetjes juist heel mooi zo en die draakjes zijn echt een verliefd setje, petje af hoor !! :thumb:  :thumb:

5

erg mooi en origineel draakjes op de top  :Y

6

hij is hartstikke mooi !!!

Groetjes, Conny

7 Laatst bewerkt door Larissa (26-09-2010 22:07)

Mooie taart, geweldige oplossing! Het is dat je het verteld anders had ik echt niet gedacht; He! Er zitten "verbloemde"  scheuren in de fondant....

8

Heel erg bedankt voor jullie reacties.
En stiekem ben ik ook wel trots hoor.

Mijn broertje en schoonzus waren heel blij met het resultaat en van de andere aanwezigen ook alleen maar complimenten gehad.
De vulling heb ik trouwens lekker basic gehouden: lemoncurd en banketbakkersroom. Ze vonden hem heerlijk..

Groetjes Hilly

9

Hilly ik mail je even...

Heb een paar vragen voor je ...

Liefs Samantha

10

Ik heb je terug gemaild.

Groetjes Hilly