Onderwerp: Hey zussie kan jij onze taart maken? Graag met draak
Mijn broertje is afgelopen week getrouwd. En hij had aan mij gevraagd of ik hun taart wilde maken. Tis maar voor 10 personen.... Ja hoor 4 een week van te voren werden het er toch meer.
Ik had ondertussen de halve site bestudeerd over hoe je in hemelsnaam moet stapelen en hoe ik een fatsoenlijke draak kon maken want ze wilden ook nog als topper draakjes.
Toen ik eenmaal aan de slag ging was het boetseren goed gegaan (heeeeel veeeeel dank aan Adrienne), het eerste taartje ging ook zoals het hoort maar bij het kneden van de fondant voor het middelste taart voelde het al niet helemaal goed ik kreeg het niet zacht genoeg en ja hoor met bekleden scheurde hij op een van de randen in snel tempo de hele rand er af gehaald en het andere stuk uit dezelfde verpakking maar gaan kneden ach ja dan maar een dubbele laag aan de bovenkant. Helaas scheurde die over 5 van de zes randen. Piep!!! stress wat nu???
Ach ja dan maar letterlijk verbloemen. Niet helaal zo als ik wilde en naar mijn mening al helemaal niet mooi want ik zie nog steeds alle scheurtjes enzo zitten maar poeh tweede taartje klaar. Voor ik aan het bekleden van de onderste taart begon ben ik eerst maar een rondje door het park gaan lopen want dat durfde ik niet meer.
Terug thuis toch maar weer begonnen want ja het moest toch af. Het volgende pak fondant gleed als een heerlijk zachte massa door mijn vinger en sprong bijna als vanzelf om de taart. Wat een verschil.
Maar hier is ie dan:
Bedankt voor het lezen en het kijken en nogmaals dank aan Adrienne