1

Onderwerp: biscuit komt niet omhoog? HELP

Hoi,

Ik heb van de week een taartje gemaakt, zomaar. Ik heb netjes het recept gevolgt van biscuit 2.
Ik had ook een tip gekregen om meer beslag te maken voor beter resultaat:

6 eieren
180 gram suiker
180 gram bloem
en een beetje zout.

Ik heb de eieren en de suiker gemixt tot het een beetje wittig en lobbig zag (als slagroom) en daarna de bloem gezeefd en omgeroerd (vouwen) hij was zo luchtig als wat. In de oven gedaan, 40 minuten...hij was gaar.... ik bak in een springvorm van 25 cm? maar hij kwam geen eens tot de helft. er zat tot de helft beslag in en hoger is ie niet gekomen. Hoe krijg ik een biscuit omhoog???

ik heb er maar een boltaartje van gemaakt, die ook nog eens uit elkaar viel, de biscuit was erg droog....ik heb een opdracht staan voor a.s zaterdag (2 oktober)
wanneer kan ik het beste bakken, en hoe komt dan de biscuit omhoog.
Ik heb een hetelucht oven, en ik denk dat ik maar ga bakken op 160 graden....en ik had bakpapier langs de rand....maar daar krijg je bobbelige taart van! help dames....mijn opdracht zaterdag moet een stapel van 3 worden. :o

Groetjes Christa!

2 Laatst bewerkt door Siena (26-09-2010 19:38)

Re: biscuit komt niet omhoog? HELP

persoonlijk denk ik dat je te vroeg taart op bestelling maakt.
Het lijkt mij logisch dat je eerst een fatsoenlijke taart kunt maken,
en dus ook een biscuit kunt bakken, VOOR je op bestelling gaat werken.

Ik bak zelf sins mei, heb een paar leuke taartjes gemaakt,
de omgeving is er weg van, en ik krijg vaak de vraag een taart te maken,
maar ik weiger dat nu nog omdat ik vind dat mijn niveau nog te laag is.

ehem, als je even de zoekfunctie gebruikt, of in de FAQ kijkt kom je al een hele hoop tips tegen, succes!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Siena schreef:

persoonlijk denk ik dat je te vroeg taart op bestelling maakt.
Het lijkt mij logisch dat je eerst een fatsoenlijke taart kunt maken,
en dus ook een biscuit kunt bakken, VOOR je op bestelling gaat werken.

Ik bak zelf sins mei, heb een paar leuke taartjes gemaakt,
de omgeving is er weg van, en ik krijg vaak de vraag een taart te maken,
maar ik weiger dat nu nog omdat ik vind dat mijn niveau nog te laag is.

ehem, als je even de zoekfunctie gebruikt, of in de FAQ kijkt kom je al een hele hoop tips tegen, succes!

Je hebt aan de andere kant wel gelijk, maar Ik vind niet dat je zo bitcherig moet reageren. We zijn hier om elkaar te helpen.

4

@ Yasmin, vind het jammer dat je het bitcherig over vind komen,
zo was het niet bedoeld! t'is maar net hoe je het leest he...
bovendien help ik haar door te vertellen waar ze tips kan vinden.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

5

@siena, bedankt....dat was niet het antwoord wat ik wilde horen. ik heb al genoeg taarten gemaakt, het lukt me alleen niet om de biscuit omhoog te krijgen. en er moet een manier zijn dat het wel kan!

Ik maak geen taarten voor vreemden, maar voor vrienden en familie om te oefenen. dus die stapeltaart gaat heus wel lukken. Ik wil graag weten hoe....

Groetjes Christa!

Probeer eens een ander recept zou ik zeggen.
Op 1 ei 30 gram patentbloem (type 45), 10 gram maizena, 35 gram kristalsuiker, 1/4 gram zout.

Je moet de eieren met de suiker even au-bain-marie kloppen en daarna 20 minuten verder kloppen in een warme kom.
Dan heel snel de gezeefde bloem en maizena en het zout erdoor spatelen waarbij je steeds lucht door het mengsel schept. Je kunt het beste de bloem in gedeeltes erdoor scheppen, niet alles in één keer, maar je moet wel snel werken.

Dan bakken in een voorverwarmde oven op 150 graden, ongeveer 30-40 minuten. De oven zeker het eerste kwartier niet openen!
Als je biscuit onregelmatig rijst staat je oven te heet.

Wat de opmerking van Siena betreft, ik snap wel wat ze bedoelt en ik vind het ook niet bitcherig overkomen.
Je maakt het jezelf gewoon een stuk makkelijker als je weet waar je mee bezig bent. Als je biscuit niet wil lukken, weet je dus niet echt waar je mee bezig bent wat biscuit betreft.
Als je voor vrienden en familie bakt maakt dat niet zoveel uit, maar dat was niet duidelijk in je eerste berichtje.

Succes met je opdracht in ieder geval!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

dank je wel voor je antwoord, ik had al eerder een biscuit gemaakt en die was goed gelukt, hij was wel niet onwijs hoog, maar hoger dan deze die ik nu had gemaakt. toen heb ik een berichtje gekregen om meer beslag te maken...dat heb ik gedaan.
en toen werd ie lager....

ik snap haar antwoord wel, maar iedereen krijgt voor het EERST een opdracht, dus ik ook. en dan wil je graag dat het slaagd, dan maakt het niet uit hoeveel taarten je hebt gemaakt. ik ga het nog eens proberen, krijg ik het niet omhoog, dan krijgt ze wel mooie taarten maar geen stapel.... dan bewaar ik die stapel voor later. iedereen verdiend een eerste kans.

ik ga je recept proberen, dank je wel.

Groetjes Christa!

Natuurlijk krijgt iedereen voor het eerst een opdracht, en natuurlijk verdient iedereen een eerste kans.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt als je precies weet waar je mee bezig bent.
Wat mij betreft maakt het dan wel uit hoeveel taarten je hebt gemaakt, want van iedere taart leer je weer wat. Hoe meer je bakt, hoe meer je gaat begrijpen waarom iets wel of niet lukt.

Dus het is geen kritiek van mij, maar goed bedoeld advies. Ik hoop dat je het ook zo opvat en je niet aangevallen voelt.

Succes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

hoi,

nee voel me niet aangevallen, ik ga gewoon lekker taart bakken van de week....freubelen. Leuk, en ja...als dan de biscuit niet wil lukken, ren ik naar de bakker! whahaha, grapje.

ik wil graag dat het slaagd, daarom stel ik hier me vragen. Ook daar leer je van, iedereen zegt weer wat anders....en daaruit kan je de beste keuze maken.

meiden, bedankt voor jullie antwoorden.....ik ga van de week aan de baksel en ik zal als me taart af is, mijn baksel showen aan jullie.

Groetjes Christa!