1

Onderwerp: Diverse vragen

Ik wil komende week voor het eerst thuis een taart gaan maken en moet nog wat spullen aanschaffen daarvoor. Voordat ik dit ga doen, heb ik een paar vragen. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Welk spuitmondje gebruiken jullie voor het spuiten van een dijkje van botercreme? En welke grootte spuitzak gebruiken jullie?

Als ik eerst het biscuit maak en ga invriezen, dan kan ik 'm denk ik na decoreren niet meer opnieuw invriezen? Tenminste, bij ontdooid vlees kun je het vlees niet opnieuw invriezen, vandaar deze vraag.

Nog even een vraag die misschien eigenlijk ergens anders hoort, maar ik vind het wel makkelijk, de vragen even onder elkaar te zetten:
Bij puzzelplaatjes worden wel zwarte randjes om de poppetjes gemaakt. Waarmee maken jullie die? Met de sugarcraft gun of met een spuitmondje of met decorating gel (wilton sparkle gel of wilton decorating gel)?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en kan ik volgende week mijn eerste taart thuis maken.

2

Re: Diverse vragen

voor het maken van dijkjes gebruik ik een vrij groot spuitmondje, maar niet een die bij een zak hoort, heb een garneerbol.

ik zou het biscuit inderdaad niet voor een 2e keer invriezen.

Ik heb pas 1 puzzelplaatje gemaakt en daarbij maakte ik de zwarte lijntjes met de sugerkraftgun.

hopelijk heb je wat aan de antwoorden, veel plezier!

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

3

Voor een dijkje hoef je niet persé een spuitmondje te gebruiken als je een wegwerp-zak gebruikt. Gewoon het puntje eraf knippen en een dijkje spuiten.

Volg je hart...want dat klopt!

4

Voor het spuiten van een dijkje heb ik heel goedkoop zon plasticen spuitding. Ik vind hem ideaal, omdat ik de zakken onhandig vind als je ze even laat liggen, alles ligt er bij mij dan altijd onder. Ze zijn gewoon te koop bij xenos e.d. vaak voor een paar euro.

Ik vries zelf mijn taart nooit 2x in... Decoreren doe ik ook altijd op de dag dat hij gegeten wordt, of evt. de dag ervoor en dan gewoon bewaren in de koelkast

De zwarte lijntjes idd met een sugargraft gun. De decorating gel zou ik daar niet voor gebruiken. Ik heb zon impressiemat en de lijntjes daarvan heb ik daarmee ooit opgevuld, en het liep allemaal uit... Kreeg hele dikke druipers.

Succes ermee!

5

mniek schreef:

Voor een dijkje hoef je niet persé een spuitmondje te gebruiken als je een wegwerp-zak gebruikt. Gewoon het puntje eraf knippen en een dijkje spuiten.

zo doe ik het inderdaad ook altijd.

en die zwarte lijntjes...
je kunt ze handmatig uitrollen, ik vond de sugargun eerst nog een uitgave, dus heb het toen gewoon met de hand gedaan, dat ging prima, maar wat natuurlijk meer werk.
nu heb ik hem inmiddels wel, maar moet eerlijk zeggen dat ik hem er niet altijd bij pak.

en invriezen zou ik niet 2 keer doen idd...

succes!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

6

Bedankt voor de reacties. Hier kan ik wel wat mee.

7

heb het zelf nog nooit gedaan, kapsel de tweede maal invriezen, maar ik denk dat het op zich wel zou kunnen. De reden dat je vlees ect niet nogmaals "mag" invriezen, is omdat het vaak al bevroren is geweest bij de slager/fabriek! Dus als je thuis je verse vlees invriest, is het vaak al eens bevroren geweest... ;)
Maar...ik zou het dan geen 3 dagen laten liggen, en dan weer invriezen..

Zelf maak ik een dijkje met mijn palletmes ipv met een spuitzak. Gewoon een lik BC aan je mes en die bijna recht op de rand zetten en een stukje draaien, dan wil het ook wellukken en heb je niet per sé een spuitzak nodig...