Onderwerp: Hoe kun je berekenen hoeveel cakebeslag je in een vorm moet doen
Hoe kun je berekenen hoeveel cakebeslag je nodig hebt in een vorm?
Ik gebruik het recept van viervierde cake
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoe kun je berekenen hoeveel cakebeslag je in een vorm moet doen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoe kun je berekenen hoeveel cakebeslag je nodig hebt in een vorm?
Ik gebruik het recept van viervierde cake
huh?!? ikben helemaal in de war van je vraag. twee. drie keer gelezen.nee snap het nog steeds niet
wat is een viervierde cake?
hoeveel beslag je nodig hebt hangt natuurlijk af van je bakvorm, google eens bakerspercentages. er zijn vuistregels om bestaande recepten te verrekenen naar een groter dan wel kleiner recept/bakvorm groetjes, monica
viervierde is 1 deel bloem/cakemeel, 1 deel boter, 1 deel eieren, 1 deel suiker. bv 250 gr. van elk
dat kun je berekenen door de inhoud van je blik te meten.
Je neemt per ½ liter inhoud 1 ei, 1 ei weegt zonder schaal ongeveer 50 gram.
bedankt, Boska; doodgewone (fijne) cake dus, op 1 ei 50gr van alles...
ik weet niet hoeveel je nodig hebt voor een vorm, kom zo terug
ben er weer, mijn 25jr oude kookboek zegt:
vorm van 1 liter - 3 eieren.
Dus als je een andere vorm hebt, kun je de inhoud bepalen door hem met water te vullen en dan per liter inhoud 3 eieren te nemen en de rest erop aan te passen.
dat kun je berekenen door de inhoud van je blik te meten.
Je neemt per ½ liter inhoud 1 ei, 1 ei weegt zonder schaal ongeveer 50 gram.
1 ei per halve liter is voor biscuit-deeg
hartelijk bedankt
hier kan ik mee verder
ah! een pound cake is het denk ik! dank ladies voor uitleg ! ben net speciaal gaan kijken want moest er vandaag nog aan denken aan de vierdevierde cake
groetjes!
Doen jullie de vorm dan tot boven vol met water of hoe vol doe je vorm om te weten hoeveel beslag er in moet??
Ik heb wel een berekening, maar dat vind ik te ingewikkeld om op te schrijven . Als je mij de doorsnede van je vorm en de hoogte van je vorm geeft kan ik voor je uitrekenen hoeveel je nodig hebt
24 op 6 cm
en een blanda van 15 cm
Bedankt djehr
ik zou het zelf willen uitrekenen ik snap wel hoe , maar vraag me eigenlijk af hoe vol ik de vorm met water moet vullen ; helemaal vol , of 3/4
Voor een springvorm van 20 cm en 6 cm hoog gebruik ik 5 eieren.
Inhoud van die vorm is: 1,9 liter.
De inhoud van jouw vorm is 2,7 liter
Zoals ik het altijd bereken: ingrediënten gedeeld door de inhoud van de vorm van het originele recept X de inhoud van de vorm die je wil maken.
Dus voor jouw vorm gebruik je
(250:1,9) x 2,7
355 gram eieren
355 gram suiker
355 gram zelfrijzend bakmeel
355 gram boter
snufje zout
Een ei is ongeveer 50 gram. Dus voor jouw vorm gebruik je ongeveer 7 eieren.
In het Amerikaans poundcake recept gebruiken ze 10 eieren op 450 gram van de andere ingrediënten Amerikaanse pound is 454 gram). Dus je zou ervoor kunnen kiezen om een extra ei te gebruiken voor meer luchtigheid.
De inhoud van de blanda kan ik niet berekenen, dus dat moet je even meten. Je moet de vorm helemaal vullen met water.
ok thanks hij is mooi gelukt
Doen jullie de vorm dan tot boven vol met water of hoe vol doe je vorm om te weten hoeveel beslag er in moet??
ja gewoon vol maken, dan weet je de inhoud van je vorm.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoe kun je berekenen hoeveel cakebeslag je in een vorm moet doen