1

Onderwerp: Hoe vaak bakken jullie?

Hoe vaak bakken jullie cup cakes en taarten?

Ik mag graag taarten bakken, kwarktaart, appeltaart en
cake. En ik bakte al cup cake maar sinds kort ben ik erachter gekomen dat je ze ook leuk kunt versieren.

Het liefst bak ik nu dagelijks cake en ga ze versieren, maar omdat ik op dieet ben wil ik niet dat er weer wat aan gaat komen.

Mijn vraag aan jullie;
Hoe lossen jullie dit op? Geef je het gewoon weg, of eet je alles zelf op?

Ben benieuwd naar de reacties...

Re: Hoe vaak bakken jullie?

Ik eet echt bijna niets van mn taarten.
Wel proef ik nieuwe combinaties van vulling, maar dan echt maar een theelepeltje.
Het wisselt ook erg, de ene week heb ik niks en dit weekend heb ik 3 taarten staan...
Maar ik herken het wel, toen ik echt net begon met bakken en decoreren wilde ik ook steeds allerlei dingen uitproberen,
Toen moest ik ook nog ontdekken hoe ik het lekkerste biscuit maak en hoe de lekkerste botercreme...
Die dingen heb ik nu redelijk uitgevogeld dus en proef ik veel minder.
Volgens mij werkt het een btje hetzelfde als met 'echte' bakkers, hoe meer je ermee bezig bent, hoe minder je er zelf behoefte aan hebt...
Of is dit voor anderen heel anders?!
En zet hem op met je dieet, dat valt vast niet mee!

3

Haha, ja hier geven we zo goed als alles weg  :lol:

Als ik 24 cupcakes maak en decoreer, dan houden we er misschien 4 en de rest gaat in de straat hier op.

Ja, wij hebben zo'n gezellige buurt  :Y

Liefs Samantha

4

Tja, wij hebben geen zoete kauwers in de familie en veel vrienden hebben we ook niet. Dus als ik bak eten we het ook allemaal zelf op.

:s

5

omdat het voor mij een hobby is gaat het meeste naar zus en pa en ma en collega's en als ik dan wat breng wordt er meestal verwacht dat ik mee blijf eten hahahaha

ik had laatst een verjaardagstaart gemaakt voor 70 man en die ik netjes in de vriezer had gezet en toen ik s avonds nog even ging kijken was de taart al half ontdooid.

dus niet alleen een kapotte vriezer maar ook nog eens zoveel taart opeens over. toen moesten de buren, collega's en familie eraan geloven en uiteraard heb ik zelf ook een stukje op  :/

N-Joy Cakes

6

alles wat ik bak geef ik weg... ik zit op school ook al zoveel te snaaien

7

Ik bak taarten alleen voor verjaardagen voor mijn gezin en voor mijn schoonzus. Verder geef ik wel eens een taartje cadeau als ik geen cadeautje weet  ;) (wordt trouwens altijd heel erg gewaardeerd!).
Zo bak ik gemiddeld 1 taart per maand.

8

ik bak regelmatig. Of boetseren voor de taart die ik moet maken.

Happiness is a CAKE!!

9

Ik bak voor onszelf, als kadootje of op verzoek van vrienden en bekenden.
Ik denk dat ik op 1 per week uit kom gemiddeld en dat is net leuk!

10

Ik bak bijna nooit voor mijn gezin tenzij er hier gelegenheid voor is, als ik heel eerlijk ben vind ik de taarten die wij maken met fondant/ marspein niet echt lekker :o  :o ik ben meer gelukkig met een oudewetse appeltaart of vlaai. Ik bak 2 keer in de maand voor familie, vrienden en collega's en dat is voor mij genoeg omdat ik ook en baan heb en twee kids :Y  :Y .

11

Je topic is 2x gemeld om verplaatst te worden naar Babbel, maar ik denk dat je insteek is om erachter te komen hoe je kunt bakken zonder je gezien constant van taarten te voorzien ;) dus ik denk dat hij toch op z'n plek staat in Taartdecoratie algemeen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Ik bak niet meer zo vaak als in het begin (vanwege oplopende kosten en dieet). Ik kan er gewoon niet vanaf blijven als ik bak en nu ik echt heel serieus dieet vond ik dat dat toch maar eens afgelopen moest zijn met al dat snoepen.
Nu klaagt mijn vriend dat ik te weinig bak  :lol:
Meestal gaf ik dus een groot deel/ het grootste deel van mijn baksels aan mijn vriend en zijn ouders; vinden ze altijd hartstikke leuk.
Heb vandaag voor het eerst in twee maanden (!!!!!!!) nog eens cupcakes gebakken en die gaan volgende week naar mijn collega's omdat mijn (tijdelijke) contract afloopt en ik wil dat ze me niet vergeten als ze nadenken over de persoon die ze vast gaan aannemen  :lol:

13

bij mij is het ook heel verschillend in het begin bakte ik van alles en nog wat om uit te proberen gaf alles weg of propte mijn collega's vol :Y

Nu bak ik alleen nog voor bestellingen en dat is ook heel verschillend deze week had ik 7 bestellingen en volgende heb ik er 1 dus het gaat hier op en af .