1

Onderwerp: luchtige botercreme mislukt?

nou het zit mij wel mee vandaag...eerst mijn aarbeienmouse die niet wil opstijfen en nu mijn luchtige botercreme.......het zit zo:
mijn botercreme lijkt wat korrelig....hoe kan dat? hij stijft nu op in de koelkast en word wel harder...maar ik weet niet of het wel goed gaat hoor....heb fijne kristalsuiker toegevoegd voor extra smaak......maar weet niet of het hier door komt...iemand meer ervaring?of heeft iedereen een mooie gladde botercreme?

2

Re: luchtige botercreme mislukt?

ow...heb het recept trouwens van de site...met bloem, melk en boter

3

welk recept?  staan er meerdere op namelijk, maar als je suiker hebt gebruikt is dat dan niet de boosdoener want volgens mij moet je poedersuiker gebruiken, althans hoe ik ze maak wel.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Ik heb hem gevonden, staat inderdaad suiker, ik denk dat zowiezo poedersuiker of banketbakkerssuiker beter gaat, maar probeer anders nog een poosje te blijven kloppen op de hoogste snelheid, misschien dat het beter word!

5

nou ik denk dat het niks meer word, ik maak wel botercreme 1:1 :(

6

ik heb dat ook wel een gehad dat het heel korrelig werd (ik maak de botercreme met eiwitten) Mijn man was vroeger kok.. en zei dat het was gaan schiften... misschien is dit bij jou ook het geval

Lekker feestelijk rond.....

Met poedersuiker krijg je mooie gladde botercreme, volgens mij blijft het met kristalsuiker bijna altijd korrelig.

If live gives you lemons, make lemonade!

8

ans pommerans schreef:

Met poedersuiker krijg je mooie gladde botercreme, volgens mij blijft het met kristalsuiker bijna altijd korrelig.

tja dat denk ik ook!

9

beetje verwarmen tijdens t kloppen

10

meringue botercreme is de meest luchtige botercreme.. en doordat je de eiwitten en de gewone kristalsuiker verwarmd lost de suiker wel op..

Bij andere botercremes, zowel de 1:1 als degene met BC mix kun je beter alleen poedersuiker nemen.. die lost wel op.. (al blijft bij mij de 1:1 ook altijd wat korrelig en is verre van luchtig)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!