1

Onderwerp: High Tea (Afternoon tea) Erg lekker :P

Afgelopen weekend had ik een afternoon tea gemaakt. Ik had heerlijke thee besteld (choco chanel / sinaasappel-rozen / notendroom / zoete amandel / champagne casis) en ik ben 2 dagen heel hard aan het bakken geslagen.
Het was zeer lekker! Ik vond het alleen wel een eenmalige actie, want vond het wel heeel erg veel werk.

http://i56.tinypic.com/vzbp92.jpg

http://i51.tinypic.com/2rddwrl.jpg

http://i52.tinypic.com/317b88i.jpg

http://i52.tinypic.com/2lxtatl.jpg

2

Re: High Tea (Afternoon tea) Erg lekker :P

Jammie!!!

Wat had je veel gemaakt!!! Pfff....

Heb je nog wat lekkere recepten?
Kan ik binnenkort voor mijn vriendin een keer zoiets maken...
Ze gaat over 1,5 week op zwangerschapsverlof :D

Liefs Samantha

3

mmmm jammie wat ziet dat er heerlijk uit  :P

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

4

WOW dat ziet er geweldig uit!!!
Leuk ook zo met die kaartjes erbij. De thee soorten lijken mij heerlijk, waar heb je die besteld?

Wat een werk he? Ik heb het ook wel eens gedaan, en riep toen ook NOOIT mee, maar volgende maand ben ik jarig, en zit toch weer te twijfelen, het is zo gezellig!!!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

5

Ik heb verschillende recepten van de site van de AH.
Ik heb de cupcakes van de recepten hier op de site: Red velvet, frambozencupcakes, chocoladecupcakes en kokos-limoen cupcakes (de laatste 3 waren uit de delicious, die heeft iemand een keer gepost bij de ingezonden recepten).
En ik had een boekje over een high tea....
Als je zegt wat je graag wilt voor recept dan zal ik die wel even overtypen....

6

nikki69 schreef:

WOW dat ziet er geweldig uit!!!
Leuk ook zo met die kaartjes erbij. De thee soorten lijken mij heerlijk, waar heb je die besteld?

Wat een werk he? Ik heb het ook wel eens gedaan, en riep toen ook NOOIT mee, maar volgende maand ben ik jarig, en zit toch weer te twijfelen, het is zo gezellig!!!

De thee heb ik besteld bij "tea bar" (kan via de site en de winkel ligt in amsterdam).

Is zeker heel gezellig! Misschien dat ik het ooit ook weer doe, maar de komende tijd in ieder geval echt niet meer, haha.

7

Ohw, wat geweldig! Ik ben al helemaal zo'n theemuts, dus met een high tea maak je mij wel blij! Ik heb met Pasen ook een high tea zelf gemaakt, wat een werk ja! Maar ook erg leuk! Iedereen was enthousiast!
Wat heb je in die amuse glaasjes zitten? Ik ben erg benieuwd!

8

Wowww....dat ziet er leuk maar vooral lekker uit :9

9

tine83 schreef:

Dat was de thee. Ik had namelijk losse thee besteld. En per kopje heb je ongeveer 2 gram nodig. Dus ik had allemaal amuseglaasje gepakt, hierin 2 gram afgewogen en een etiketje erop geplakt wat erin zat. Zag er erg leuk uit en dan hoefde we niet allemaal steeds moeilijk te doen met de thee.
Er zaten losse zakje bij, dus thee uit het glaasje in het theezakje en klaar!

10

Ik zou wel heel graag het recept willen hebben van de koekjes met het rondje gevuld met jam/gelei.  :Y  :P

11

Jeetje, jij hebt je staan uitsloven zeg :P Wat een werk zal dit zijn geweest - maar wat ziet het er héérlijk uit zeg! Zal vast een gezellige en vooral lekkere middag zijn geweest!

Bedankt voor de tip over de tea bar, wat een leuke site zeg! Ik ben een echte theedrinker, dus vanavond ga ik eens even rustig kijken wat ze er allemaal hebben, zo op het eerste gezicht ziet het er in ieder geval al heerlijk uit!

Groetjes Laura!

12

nikki69 schreef:

Ik zou wel heel graag het recept willen hebben van de koekjes met het rondje gevuld met jam/gelei.  :Y  :P

Ik zal je straks even het recept sturen via de mail!

13

De thee heb ik besteld bij "tea bar" (kan via de site en de winkel ligt in amsterdam).

Hihi, wat een stunt die winkel zit gewoon 10 min fietsen bij mijn huis vandaan, nooit geweten, morgen maar eens even gaan kijken!

14

Lautje. schreef:

Bedankt voor de tip over de tea bar, wat een leuke site zeg! Ik ben een echte theedrinker, dus vanavond ga ik eens even rustig kijken wat ze er allemaal hebben, zo op het eerste gezicht ziet het er in ieder geval al heerlijk uit!

Ik wilde bijzondere thee en na wat zoekwerk op google kwam ik terecht bij deze winkel. Ik was ook al meteen verkocht. Maar dan is het nog maar afwachten hoe de service en de thee is. Maar de service was erg goed (leveren snel) en de thee is echt zó lekker! Ik ga nooit meer andere thee kopen dan daar. Ook heel bijzonder die smaakjes. Je hebt idd wel even tijd nodig om uit te kiezen hè.

nikki69 schreef:

Hihi, wat een stunt die winkel zit gewoon 10 min fietsen bij mijn huis vandaan, nooit geweten, morgen maar eens even gaan kijken!

Ooo, ik wilde dat ik zo dichtbij zou wonen. Lijkt me ook een leuk zaakje om even wat te gaan drinken met vriendinnen. Nou veel plezier daar dan. Ben benieuwd of de winkel zelf ook zo leuk is.

15

Wat ziet dat er onwijs gezellig en lekker uit !!!

16 Laatst bewerkt door chocotoetje (21-09-2010 11:27)

wow ziet er gaaf uit hoor!
zo chic met het zwarte tafellaken ook en zo.

ik moet in november een high tea organiseren, dus mocht je nog tips en recepten kwijt willen.... graag!

ook leuk dat dat roze overal in terug komt, ik ga de foto's zeker aan degene laten zien waar ik het voor moet maken!

ow ja... voor hoeveel personen had je dit gemaakt?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

17

Wat ziet het er allemaal geweldig uit!!! Welk boek je heb je over high tea?

Wow!
Dat ziet er echt allemaal heel mooi en lekker uit! :thumb:

19

Dittie schreef:
tine83 schreef:

Dat was de thee. Ik had namelijk losse thee besteld. En per kopje heb je ongeveer 2 gram nodig. Dus ik had allemaal amuseglaasje gepakt, hierin 2 gram afgewogen en een etiketje erop geplakt wat erin zat. Zag er erg leuk uit en dan hoefde we niet allemaal steeds moeilijk te doen met de thee.
Er zaten losse zakje bij, dus thee uit het glaasje in het theezakje en klaar!

Oh, wat een leuk idee zo! En erg makkelijk die thee in de glaasjes!

Ik blijf maar naar je foto's kijken! Vind het echt super!

20

Zo, wat een werk!! Het ziet er super uit!

Groetjes, Daphne

21

Ik ga helemaal blozen van jullie commentaar :) Bedankt hoor!

chocotoetje schreef:

wow ziet er gaaf uit hoor!
zo chic met het zwarte tafellaken ook en zo.

ik moet in november een high tea organiseren, dus mocht je nog tips en recepten kwijt willen.... graag!

ook leuk dat dat roze overal in terug komt, ik ga de foto's zeker aan degene laten zien waar ik het voor moet maken!

ow ja... voor hoeveel personen had je dit gemaakt?

Zijn er recepten waar je speciaal naar op zoek bent...Als ik alles ga doorsturen (en moet overtypen etc) is misschien een beetje teveel. Wil ik ook wel doen, maar als je naar bepaalde recepten op zoek bent, is misschien handiger.

Ik wilde idd roze overal in terug laten komen, dan heb je toch meer een geheel op tafel.

Schrik niet, maar ik had voor 5 personen de high tea gedaan. Het was natuurlijk veeeel te veel. Maar ik wilde alles uitproberen.

AnjaH schreef:

Wat ziet het er allemaal geweldig uit!!! Welk boek je heb je over high tea?

Tea Party van Francis van Arkel. Ik heb heel veel boeken bekeken/gelezen, maar de meeste vind ik afschuwelijk en had ik niets aan. Dit boek vond ik zelf erg prettig lezen en fijne/morderene recepten.

Ik wil dus gerust recepten doormailen, maar ik zou dan wel graag willen weten welk recept iemand wil hebben...
Ik had het volgende gemaakt:
*Red Velvet Cupcakes
Met Vanille Frosting|
*Chocolade Cupcakes
Met Choco-topping
*Frambozen Cupcakes
Met Room-topping
*Kokos-Limoen Cupcakes
Met Meringue-topping
*Tweekleuren-fruitsandwich
Met Necatrine
*Zalmrolls
Met Dille
*Mini-pasteitjes
Met Champignons
*Ham-kaasstrudel
Met Roomkaas
*Kaasquiches
Met lente-ui
*Langevingersandwich
Met Rosbief
*Driehoeksandwich
Met Komkommer
*Teabread
Met Zuidvruchten
*Koekjes
Met jam gevuld
*Fondant-taart
Met bokkenpootjescrème
*Brownies
Met walnoten en hazelnoten
*Scones

22

Zo zeg, wat een werk heb je ervan gemaakt! Maar het ziet er dan ook echt fantastisch uit, complimenten!

Groetjes Eline

23

ik stuur je ff een mailtje!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

24 Laatst bewerkt door Stijn (21-09-2010 13:07)

heel leuk!

25

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm :Y
Maar wat een werk zeg nie normaal ha ha

Lieve groetjes van Nicole