Suikertaartjes-Suuz schreef:Voordat je iets gaat vervangen door iets anders, is het slim om even op te zoeken wat het verschil tussen die twee is.
Basterdsuiker is wat plakkeriger door de invertsuiker die eraan toegevoegd is.
Invertsuiker zorgt er onder andere voor dat de suiker sneller wordt afgegeven aan de andere ingrediënten, dus dat kan de oorzaak zijn dat het een stuk zoeter is geworden.
Ja, ik heb eerst even gegoogeld (schrijf je dit zo?). Volgens mij kon dat dus gewoon.
@Lilo; daar zeg je me wat!! Ik wilde inderdaad een fijnere structuur van de cakejes dus gebruikte ik basterdsuiker i.p.v. kristalsuiker. WACHT even...ik heb lichte basterdsuiker gebruikt i.p.v. witte basterdsuiker (deze laatste had ik niet meer in huis).
Volgens google is lichte basterdsuiker zoeter dan witte basterdsuiker omdat er meer invertsuiker aan toegevoegd is (hoe donkerder de basterdsuiker hoe zoeter dus...). Dat was dus het probleem... nou, dat weet ik dan voor een volgende keer...
By the way: ja, ik had goed afgewogen hihi... daar had het natuurlijk ook aan kunnen liggen. Dat ik met mijn duffe kop ergens anders was met mijn gedachten tijdens het afwegen..
Ik vind de cc's echt veels te zoet geworden!!
Volgende keer dus WITTE basterdsuiker gebruiken. Trouwens wat me nog meer overkwam met deze cc's: ik had echt nog NOOIT loslatende cc-papiertjes. En nu ik basterdsuiker gebruikte in plaats van kristalsuiker (wat ik normaal gebruik) hebben alle cc-papiertjes losgelaten!!!
Dit is toch raar??
@lilo en Christol: ik heb zelf een citroen geraspt en geperst; dus daar lag het niet aan. Het lag echt aan de suiker. 
Bedankt voor het meedenken meiden.