1

Onderwerp: BBR -> koelkast

Overal lees ik dat een taart met BBR in de koelkast bewaard moet worden. Wat me op zich vrij logisch lijkt.
Maar geldt dat ook voor de BBR die je met de mix van Dr. Oetker maakt? Aangezien daar geen melk maar water bij gaat zou ik denken dat het dan wel buiten de koelkast kan maar ik wil natuurlijk geen enkel risico lopen.

Ik zit namelijk te denken welke vulling ik in een geboorte taart zal doen.
Voorlopig kom ik (veiligheidshalve) niet verder dan aardbeienvlaaivulling en botercreme (van de mix). Ik wil een beetje een algemene smaak kiezen en iets wat ook buiten de koelkast even normaal te bewaren valt.

Tips zijn meer dan welkom!  :)

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: BBR -> koelkast

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=78209 daar zag ik het antwoord tussenstaan bericht van tipsytaartje lezen

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

3

Aaah helemaal duidelijk, bedankt voor je linkje!

Nou de BBR valt dus af. Ik kan niet inschatten hoeveel ruimte de krijger van de taart in de koelkast heeft dus dat risico wil ik niet nemen. ;)

4

je kan ook altijd nog andere houdbare vullingen gebruiken die je niet in de ijskast hoeft te bewaren,

denk eens aan toetjes die niet in de ijskast hoeven.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

christol schreef:

denk eens aan toetjes die niet in de ijskast hoeven.

Daar heb ik vanavond bij de AH nog even bij staan kijken en mijn enige gedachte was: Ieuwww   ;)

Ik hou het op botercreme (met saroma aardbei) en aardbeien vlaaivulling. Misschien wel heel safe, maar liever dat dan sorry...

Als het meezit komen morgen mijn speciaal bestelde kleurtjes kleurstof binnen en kan ik dit weekend aan het puzzelplaatje beginnen.  Ik wil komende week eigenlijk wel heel graag de taart kunnen brengen en even de baby spieken. :)

6

sommige zijn dus echt niet vies, maar dan moet je eens bij de liddle of aldi kijken, daar hebben ze hele lekkere zelfs

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!