1 Laatst bewerkt door roos (16-09-2010 11:08)

Onderwerp: strik in koelkast

Ik heb deze vraag wel gevonden in de zoekfunctie, maar geen antwoord, dus ik hoop dat er inmiddels iemand is die mij kan helpen.

Ik maak een taart voor de verjaardag van mijn schoonvader as zondag. Omdat we nog 2 andere verplichtingen hebben op zondag komen ze de taart zaterdag aan het einde van de dag hier halen. De vulling is met slagroomen moet dus in de koelkast. Kan ik de strik al op de taart zetten en deze dus nog zo'n 20 uur in de koelkast laten, of moet ik de strik los meegeven zodat ze 'm er zelf op zetten als de taart geserveerd gaat worden?

M.a.w. hoe groot is de kans dat de strik gaat smelten in de koelkast???

Alvast bedankt voor het meedenken.

2

Re: strik in koelkast

Volgens mij kun je hem beter meegeven, dat smelten gaat echt wel binnen een uurtje gebeuren.

Dus als je hem 20 uur in de koeling zet, gaat het misschien wel echt heel fout...

Liefs Samantha

3

Misschien dat de strik ìn de koelkast, als die een beetje droog is, nog wel goed blijft, maar er buiten kan het dan alsnog mis gaan. Verschil in temperatuur in en buiten de koelkast --> condens --> vocht --> hop, daar gaat je strik...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Bedankt, dit wordt de 5e strik en ik zou het wel fijn vinden als er eindelijk een een taart gaat halen en dan ook in vorm blijft (2 strikken weg moeten gooien en 2 volledig ingestort met het hete weer in juli  :/ )

Ik ga de strik dus veilig inpakken en mee geven.

5

ik doe mijn strikken eigenlijk altijd al op de taart, in de koelkast  :o .
zal ik voortaan dan maar niet meer doen, al heb ik er eigenlijk nooit problemen mee!