1

Onderwerp: Vulling probleem

Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik mijn eerste echte taart maken. Voorheen maakte ik alleen cc en gewone cake die ik bekleedde. Echter nu is mij gevraagd om een geboortetaart te maken. :Y

Ik heb al veel gelezen over hoe het moet en denk dat het ook wel zal lukken. Ik wil twee lagen vulling omdat het anders denk ik te droog word.

Nu mocht ik zelf de vulling bedenken met een voetnoot dat het geen chocolade en fruit mocht bevatten omdat er allergiën zijn. :/

Nu had ik al een idee voor de eeste laag namelijk vanille kwark van danio. Echter ik heb geen idee voor de tweede laag....wie denkt er mee??

Alvast bedankt voor de hulp.

2

Re: Vulling probleem

ik ben altijd gewoon erg dol op Bankketbakkers room... maar kweet niet of dat een goeie combi is... haha...

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

3

Ik denk dat ik het toch maar eens moet vragen want ik zie hier de meest vreemde vullingen voorbij komen zoals nu ook weer een danio kwark......maken jullie daar nog een echte snijdbare vulling van of smeren jullie gewoon echt zo'n kwark tussen cake?

4

Deze vullingen worden allemaal gebruikt tussen een taart en dan hebben we het meestal over biscuit:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik zou een mona toetje pakken, dat is vele malen lekkerder dan gewone danio kwark

Maar ja  :think: daar zit misschien wel fruit in verwerkt ???
Zal vast op de verpakking staan...

Liefs Samantha

6

Marianne schreef:

Deze vullingen worden allemaal gebruikt tussen een taart en dan hebben we het meestal over biscuit:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

Mja, of biscuit of gewone cake, dat is toch geen vulling als het niet voorbewerkt is.......hoog vocht content, geen echt snijdbaarheid etc......
En je biscuit is binnen no time van vocht doortrokken...klef etc...op de oppervlakken daar waar het mee in contact komt.....

Kwarken en joghurts, zijn niet echt geschikt als taartvulling maar moeten bewerkt/gebonden worden tot ze een behoorlijke consistentie hebben waardoor de cake, biscuit niet klef kan worden binnen no time etc..  Naja.......laat maar.....

7

@ wambol : Vind dat de taarten altijd goed blijven en niet klef worden van het mona toetje ( citroen kwarktaart pudding).

Maar altijd jammer als jezelf wel slechtere ervaring hiermee hebt.

Je zou het altijd steviger kunnen maken met een paar blaadjes gelatine natuurlijk.

Liefs Samantha

8

SHaak schreef:

@ wambol : Vind dat de taarten altijd goed blijven en niet klef worden van het mona toetje ( citroen kwarktaart pudding).

Maar altijd jammer als jezelf wel slechtere ervaring hiermee hebt.

Je zou het altijd steviger kunnen maken met een paar blaadjes gelatine natuurlijk.

:) Slechte ervaringen...nee ik maak dat soort ervaringen niet, het is alleen een wereld van verschil iets meer tijd te spenderen en expertise aan de binnenkant en niet alleen aan de buitenkant.....als de binnenkant net zo mooi is, dus ook mooi aan te snijden lagen heeft, de smaak en consistentie van de vullingen een bepaalde textuur hebben dan voegt dat ontzettend veel toe aan het totaal, de beleving van diegene die ze eet........

Slechts mijn mening......

9

Maar als ik er een luchtige mona pudding tussen stop, en deze goed laat opstijven in de koelkast, dan is het een prachtige strakke laag als ik hem aansnijd hoor! Niks geen kleffe bende die in het biscuit trekt!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

10

Almie schreef:

Maar als ik er een luchtige mona pudding tussen stop, en deze goed laat opstijven in de koelkast, dan is het een prachtige strakke laag als ik hem aansnijd hoor! Niks geen kleffe bende die in het biscuit trekt!

:) Dat is pudding, geen kwark of joghurt..ook niet echt geschikt als taartvulling maar in ieder geval voorbewerkt (vocht is gebonden)

11

Waarom niet geschikt als taartvulling? Favoriet bij velen! Ze vragen er altijd om.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

12

Almie schreef:

Waarom niet geschikt als taartvulling? Favoriet bij velen! Ze vragen er altijd om.

Goedkoop? Niets beters gewend? Is het eerste wat bij mij opkomt natuurlijk, is niet beledigend bedoeld maar daarom gaan velen naar thuisbaksters omdat het vaak vele malen goedkoper is dan in de winkel niet omdat het level van expertise aan de binnenkant zo hoog is......

Als de prijs hetzelfde zou zijn als in een winkel of van een echte pro denk ik zomaar dat men geen genoegen neemt met een vulling van monapudding...........

Ik begrijp dat er hele legers zijn die dit wel acceptabel vinden (misschien is het iets Nederlands?), ik denk niet dat ik er iemand een plezier mee zou doen :)

Ik begrijp gewoon niet dat velen hier een vermogen uitgeven aan gereedschapjes, workshops, boeken etc maar beknibbelen op dat wat het belangrijkste is, de binnenkant........

Maar misschien leef ik wel in een andere wereld.......mijn excuses als ik je beledigd heb in welke vorm dan ook, dat is zeker niet mijn bedoeling......

Kijk ik heb net een pan opgezet met bosbessen, hand geplukt op de alm door een bergboerin. Deze worden een beetje gekookt  totdat het sap zich goed gaat scheiden, dan uitgelekt in een linnen zak zonder verder aan te raken zodat het niet troebel wordt en daarna wordt van het sap een gelee gemaakt met suiker en bosbessenlikeur en afgevuld in potjes. Sommige worden cadeau gedaan, anderen worden gebruikt met een room/mascarponevulling om een taart of ander gebak te maken.

Ik wil niet dat mensen zeggen dat mijn taarten lekker zijn..ik wil ze laten kreunen zonder sex.......:) Maar mijn gebak is aan de prijs, werk alleen voor iemand als ik daar zin in heb en mijn werk kan waarderen, mijn ontwerp rules alsook de prijs eventueel, geen inmenging. Normaal zijn het geschenken toegesneden op de persoon en zijn of haar smaak.......

Maar ik zie in Nederland al wel een verschil met 3 a 4 jaar geleden, kwalitatief gaat het de goede kant op, vooral aan de buitenkant en soms ook aan de binnenkant.......en die binnenkant gaat/moet ook meer veranderen gezien de oplopende betere smaak van de gemiddelde Nederlander wat voedsel betreft :)

Maar ik ga eens aan het werk, straks een cremerol maken met een waldmeister roomcreme voor mijn tuinkabouter die nog heerlijk ligt te slapen maar vandaag nog de grote woonkamer boven wil afschilderen :)

13

Bedankt voor de reacties, ik ga maar voor bastonge koeken botercreme. :D

Toch wil ik nog even reageren op het feit dat de vulling wel moeilijk gemaakt word voor me, want anders zou ik er vers fruit voor gebruiken.... :( omdat het inderdaad lekkerder is om verse producten te gebruiken maar goed.

Ook heb ik niet het idee dat ze de taart slecht gaan vinden, want anders hadden ze helemaal geen taart. O-) Het gaan namelijk om een gezin die erg weinig te besteeden heeft. Het zijn vrienden en ze weten dat ik taarten kan maken en vroegen dat als kado van onze kant.

Nu wachten tot de bevalling en dan de taart ook daadwerkelijk maken, hoop dat het lukt en anders horen jullie dat vanzelf.

Groetjes Dorien