Onderwerp: Afsmeren met slagroom --> Marsepein nat??
hoi allemaal,
Ook ik ben een hulpeloze beginner in de kunst van het taarten-versieren!
Ik heb een tijdje terug een workshop gevold in den bosch en vond het helemaal geweldig. Ik ben altijd al van het bakken geweest en ook knutselen en friemelen vind ik leuk, dus dit is de perfecte hobby voor me :-)
Maar ik had daar op de workshop mijn taart gevuld met slagroom en jam en afgesmeerd met botercreme. ging helemaal goed, niks mis mee. dat kan ik ook wel, dacht ik dus.
De biscuit was prima gelukt, heel mooi gerezen, echt hoog! super dus! vulling ging goed, slagroom met klopfix gebruikt en jam. daarna afgesmeerd met slagroom en bekleed met marsepein.
De marsepein is alleen helemaal nat geworden!
Nu denk ik dat dat te maken heeft met de slagroom, vocht daar van trekt in de marsepein? wilde het even checken met wat meer ervaren mensen :-)
Toch maar een idee om de volgende keer botercreme te maken om mee af te smeren? Is dat ook lekker om te gebruiken als vulling? of kan ik wel gewoon slagroom gebruiken als vulling, maar dan met zo'n dijkje botercreme aan de rand?
En is het handig de taart eerst op te laten stijven na het vullen en afsmeren voor m te bekleden met marsepein?
Groetjes,
Laurine