1

Onderwerp: Wlelke mixer of keuken machine?

Hallo

mijn gewone handmixer begint na jaren trouwe dienst langzaam af te takellen.
Ik de bakwinkel heb ik hier van die mooie geweldige mixer/keuken machines zien staan die ze daar gebruiken.

Nu ben ik begonnen met wat rondzoeken van waar die te kopen, welke verschillen er zijn, etc. Maar ik moet zeggen dat het me van duizeld en ik bang ben een aanschaf te oden die onnodig duur is of achteraf kwalitatief onvoldoende blijkt.

Bijvoorbeeld de Kitchenaid heeft heel mooie modellen maar zijn allen rond de 300 en 400 watt en voor mij, redelijk prijzig. Kenwood heeft er in allerlei modellen en verschillende prijsklasses maar komt kwa waatage veelal ook rond de 400 watt tot sosm 800 watt.
Ik heb een Clatronic gevonden.. van 1000 watt.. deze lijkt me zo oedkoop in verhouding (tussen de 100 en 199 euro, dat ik twijfel of diet (voor mij onbekende) merk wel voldoet. Ook van de Bosch.. weer andere modellen maar zelfs van 1400 watt..

De grote vraag is dus eigenlijk.. HELP!???
wat is jullie ervaring? wat hebben jullie zelf.. of eerder gehad..
waarom is een kitchenaid van 300 watt zoveel duurden dan een onbekend merk va 1000 watt...? zijn de kitchenaids niet toch veel degelijker misschien?
Waar kun je veel modellen goed bwonderren (ben ook al eens naar duitsland gereden bij de media markt maar ook daar niet veel weizer geworden)?

Alvast hardstikke bedankt

2 Laatst bewerkt door fruitcake (15-09-2010 13:33)

Re: Wlelke mixer of keuken machine?

Ik heb onlangs de Kitchenaid gekregen van mijn man.
Ik zou hem zelf niet gekocht hebben en wel om de prijs en was waarschijnlijk voor een Kenwood gegaan, maar het is wel een geweldig ding.
Hij is heel robuust, echt een industriele machine en moet jaaaaren mee gaan. Je kunt er bovendien allerlei accessoires voor kopen (moet je natuurlijk net willen), maar het is dus een heel veelzijdig apparaat.

Wattage zegt volgens mij niet zo heel veel, het ligt ook aan het motortje dat er in zit wat het apparaat uiteindelijk kan en in de Kitchenaid zit een hele goede motor.

Maar ik denk dat zo'n Kenwood ook prima voldoet, hoor.

O, ja en bij echte kookwinkels kun je goed modellen bekijken en advies vragen.

3

Dank je wel alvast

Ikke geloof, na ontdekken van zoek functie toch al een en ander wijzer te zijn geworden..

het enige wat ik niet vondt en wel belangrijk vindt..  Hoe zijn al deze apparaten met Icing mixen..

4

Ik heb zelf een handmixer van de Hema (€ 10,00), dus van verschil of goed of slecht weet ik weinig, maar bij taartshoppie hebben ze nu een kennie voor weinig in de aanbieding.
Misschien eens leuk om daar te neuzen.
Het is maar een idee....

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5

Grote machine voor mij altijd....ik heb kitchenaid, zowel het normale model als de profversie .

De gewone heb ik nu al 11 jaar, ik bak iedere dag vers brood, gebruik hem voor mijn bak en kookwerk bijna iedere dag verschillende keren. Maak er al mijn icingproducten mee, rolfondant, gumpaste, ik maak zelf spijs etc.......De pro gebruik ik meestal voor special degen en beslagen ( bvb die koel of warm geslagen dienen te worden door de speciale constructie kan er een bak met koud water rond de beslagkom of met warm water) De wattage lijkt laag maar de kitchenaid heeft een speciale goede motor met een brilliant overbrengingsysteem waardoor hij krachtiger is dan bvb een Kenwood met een robuustere motor.

Maar een Kenwood voldoet ook prima, zelfs al zou je 30 taarten of meer per dag draaien, prima machine en zeker waar voor het geld wat je er voor betaalt......at the end of the day is wat je er voor uit wilt geven, waar je hem voor gebruiken wilt en of je ook het oog en het design mee laat spreken, iedereen heeft daar natuurlijk een eigen mening over.......

Maak je alleen occasioneel een cake/taart en gebruik je hem niet vaak om bvb te koken enz dan is zo een grote machine waarschijnlijk onzin en slechts een semi pronkstuk in je keuken :)

6

Kitchenaid!

Ik heb eerst een Kenwood gehad, een 262, best zwaar dus. Hij kostte toen ook iets van 250,- ofzo. Na anderhalf jaar was hij stuk, de tandwielen zijn van plastic dus die waren helemaal doorgebrand. Hij werd ook snel heel warm, zeker met botercreme.
Nu heb ik een Kitchaid en ik ben helemaal blij. Je hoort het al aan het geluid, het klinkt gewoon veel robuuster. Ik kan hem rustig een hele ochtend achter elkaar laten draaien zonder problemen.
En daarnaast worden mijn kapsels zeker 2 cm hoger dan met mijn Kenwood.

Dit is mijn ervaring, ik weet dat hij vaak duurder is maar ik zou liever even doorsparen anders ben je veel sneller weer aan de beurt voor een nieuwe mixer. En bij redcoon is hij volgens mij 365,-

Groet,

Lique

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!