1

Onderwerp: Op voorhand maken en bewaren?

Ik heb al wat gezocht en vind hier en daar welk wat verspreide info. Maar het zou interessant zijn om alles bijeen te zetten.
Ik heb zelf een paar drukke weken in het vooruitzicht. Ik moet tegen zaterdag 25 sep late namiddag/avond 3 taarten hebben voor een verjaardagsfeest. Woensdag werk ik niet dus dan heb ik het meeste tijd. Vrijdagavond laat kan ik evt nog iets doen. En dan de rest zaterdag tot na de middag.
Mar hoe pak je zo een project aan en wat kan je op voorhand maken. Ik weet dat je biscuits kan invriezen. Maar hoe lang kan je dingen uit de diepvries bewaren? Ik wil graag veel op voorhand doen maar de taart moet toch lekker vers blijven voor de dag zelf.
Vullen jullie aan of hebben jullie tips? Wanneer bak ik mijn biscuits (woensdag of vrijdagavond laat) - wanneer maak ik mijn BC )- wanneer mijn vullingen (vb chocomousse) - wanneer vul ik en smeer ik af

Biscuit niet afgesmeerd (diepvries): xxx maanden
Biscuit niet afgesmeerd (kamertemperatuur): xxx dagen
Biscuit gevuld/afgesmeerd met BC (diepvries): xxxx maanden
Biscuit gevuld/afgesmeerd met BC (frigo): xxxx dagen
Afh van de vulling toch in de frigo denk ik dan
Meringue botercreme in frigo: xxxx dagen
Meringe botercreme in diepvries: 6 maanden
Slagroom opgeklopt (frigo): 2 dagen

2

Re: Op voorhand maken en bewaren?

Zoals ik het zou doen:

Je kan nu al in je vrije tijd beginnen met de decoraties (bedekken met huishoudfolie in een luchtdichte bak doen en donker wegzetten, tenzij het moet drogen).

Als je genoeg ruimte in de vriezer hebt kan je ook al eerder de biscuits bakken en anders op z'n laatst de woensdag ervoor.

De biscuits volledig laten afkoelen, dan in een pedaalemmerzak doen en in de vriezer doen.

Vrijdagavond laat de botercrème en vullingen maken.

Voordat je naar bed gaat, de biscuits uit de vriezer halen en laten ontdooien in de gesloten zak.

Zaterdagochtend heel vroeg beginnen met het vullen&afsmeren van alledrie.

Dan kan je aan het eind van de ochtend gaan bekleden en aan het begin van de middag decoreren.

Probeer het zo te plannen dat je minimaal een uur voordat ze écht klaar moeten zijn, alles kan afronden, anders moet je onder druk gaan werken en dat is echt niet fijn.

Alles wat je voor 12.00 uur gedaan kan hebben, is echt mooi meegenomen, want dan heb je nog ruim de tijd voor het decoreren.

Succes :)

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Re: Op voorhand maken en bewaren?

Ik zou in ieder geval nu al de biscuits bakken en invriezen en de decoraties maken.
Als je vulling hebt van bc mix kan je die woensdag al maken en in de koelkast bewaren, andere vulling vrijdagavond maken. Ook bc om af te smeren kan je makkelijk woensdag al maken.
Je zou vrijdagavond al kunnen vullen en afsmeren, tot zaterdagochtend in de koelkast, dan zijn ze gelijk lekker stevig. Zaterdag dus bekleden en decoreren.
Succes  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties