1

Onderwerp: Een kubus taart maken

Hallo allemaal,

Ik ga mijn tweede taart maken (mijn eerste van 2 jaar geleden) ben dus niet echt een hele erge fanatiekeling, maar des te leuker is het om hier informatie te komen zoeken en vragen. :D

Mijn man is volgende maand jarig en wilde een rubiks cube taart.
Reden... hij maakt cubes in zijn werk, alleen dan digitaal. Heel lastig uit te leggen, maar hij vond dat een geweldig idee.

Het moet dus een vierkante taart worden.
Een vierkant vormen dat lukt me denk ik nog wel ;)
Maar de vullingen wordt een probleem denk ik.

Zouden jullie voor iedere laag een andere smaak nemen of twee smaken en dan om en om?
Ook heb ik in totaal 7 kleuren nodig. Is het dan voordeliger om gekleurde marsepein te kopen of blanke marsepein en zelf te kleuren?

Mijn man wil graag iets met een citroenvulling, maar weet niet zo goed hoe ik dat nu moet combineren.

Jullie zien... ik heb nogal wat vragen? Ik hoop dat het hier goed staat, aangezien het meerdere vragen in één zijn :D
Anders mag hij verplaatst worden (uiteraard).

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. :D

Liefs sam

2 Laatst bewerkt door Tom Poes (14-09-2010 11:38)

Re: Een kubus taart maken

Hier heb een how to gevonden met google
http://www.fundistraction.com/2007/05/r … -cake.html
Bij de how to maken ze de taarten zo te zien van cake en worden ze helemaal niet gevuld, maar taarten met biscuit en vulling moet natuurlijk ook kunnen!
In feite zijn het 3 taarten, weliswaar niet zo hoog, bovenop elkaar, vergeet dus niet te stutten en taartkartonnetjes te gebruiken, anders lukt het al nooit om de lagen zo gedraaid op elkaar te zetten.
Ik zou iedere taart vullen met 1 laagje jam en 1 laagje cremevulling, en uit gemak :rolleyes: zou ik dan alle lagen precies hetzelfde doen.
Voorgekleurd is natuurlijk lekker makkelijk en met de restjes kun je zeker nog eens een leuk taartje maken, maar zelf kleuren kan natuurlijk ook prima.
Ik ben altijd van van de Monacitroenkwarktaartpudding gecombineerd met een fris rood jammetje, framboos of 4vruchten

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Tompoes, heel hartelijk dank voor je reactie! En bedankt voor de link!

Ik was niet van plan het mezelf zo moeilijk te maken hoor met gedraaide blokken ;) Het gaat meer om de kubus vorm, vanwege zijn werk. En tja mijn man is een echte work-a-holic ;)

Dus wordt een kubus die af is :D
Maar deze howto kan ik goed gebruiken! :D

Vind je idee van monacitroenkwark en rode vruchten een mooie combi.

Ik ga eens inventariseren wat ik allemaal nodig zal hebben :D

Nogmaals bedankt!

4

Hoi ik zou zeker voor gekleurde marsepein gaan want als je zelf gaat kleuren moet je ook nog kleurstof gaan halen. Voor je een nieuwe taart gaat maken is de houdbaarheidsdatum verstreken en dat zou jammer zijn. Marsepein kan je altijd nog gebruiken voor iets anders.
Als vulling kan je ook lemoncurd gebruiken in combinatie met aangevette slagroom vind ik het lekkerst.

Groetjes Gülendem

5

Gülendem, dank je wel voor je reactie!

Ik zat zelf ook te denken aan gekleurde marsepein.
En maar rustig aan beginnen he :D

Lemoncurd... gaat in overweging!
Alleen houd mijn man absoluut niet van slagroom ;)

Ikzelf ben meer van de zoete vullingen ;)
Mijn man meer van de friszoete :D

Liefs, Sam

6

Ik zou zeker gekleurde marspein kopen, want de kleuren voor de kubus zijn vrij hard en dat is moeilijk na te maken met kleurstof. Bepaalde merken maken een hele mooie rood, maar andere weer een felle groen, etc.  :/  Ik zou daar niet aan beginnen als ik jou was!  :nooo

7

Suzanne, dank je wel! Ik neem inderdaad gekleurde marsepein. Is me net iets te veel werk om zelf alles goed te kleuren.

En zag dat ze in de webshop hier ook alle kleuren hebben die ik nodig heb, dus dat scheelt. ;)