hai sorry voor late reactie, log nu pas weer in...
hm wat zou ik doen?
het ligt er helemaal aan :
* hoe groot je cake is die je wiltgaan decoreren --
* hoeveel tijd het decoreren in beslag gaat nemen
* wat voor ontwerp je hebt.
heb je de decoraties ook al klaar of maakje die vrijdag?
vind het moeilijk je te raden wat ik zou doen omdat ik niet weet wat je wilt gaan maken maar toch een beetje advies - hoop dat het je helpt:
als je bang bent dat je biscuit tegen zaterdag te droog is kan je biscuit een beetje nat maken met een simpele siroop. je kan hier ook een lekker smaakje aan geven om je vulling te complimenteren. weet je hoe je een siroop maakt? of hoe je dat gebruikt? laat me maar weten, stuur je anders wel een recept.
zo, probleem opgelost.
als je klanten vrijdag komen zou ik persoonlijk donderdag al beginnen met decoreren. in elk geval de taarten met fondant bekleden en op een koele donkere droge plek bewaren.
donderdagcohtend : vullingen maken, cake vullen en crumbcoaten - in de koelkast zetten
donderdagavond: cakes bekleden met fondant
vrijdag heb je dan vrij om te decoreren.
met zoveel suiker inje fondant of marsepein blijft je cake donderdag op vrijdag goed!
het blijft altijd lastig met dit om echt vers gebakken cake de serveren, de buitenkant van de cake neemt nu eenmaal heel veel tijd in beslag!!{tenzij jedus een simpel ontwerp hebt voor je cake, bijvoorbeeld een paar polkadots en een strik, dan kan je alles wel vrijdag doen en donderdag avond je vullingen maken}
bij biscuit zou ik dus wel siroop gebruiken,.
of denk eens aan een ander recept voor je taart, een zwaardere met meer boter, biscuit is vaak van zichzelf al wel een beetje droog.
nou ik hoop dat jehier wat aan hebt. succes ermee.
groetjes,monica