1 Laatst bewerkt door dvarekamp (09-09-2010 17:38)

Onderwerp: Help, taart zakt in na vullen!!!

Ik heb een bestelling voor morgen voor een stapeltaart.
Nu willen ze aardbeienmousse en aarbeien-yoghurt bavaroise als vulling.

Ben net de taarten aan het snijden en vullen en tidjens het afsmeren met botercreme zie ik dta de taart gaat "wijken", hij zakt in, de onderste laag komt meer naar buiten en er instaat een randje van vulling aan de zijkant!

Hoe komt dit?? Heb ik soms teveel vulling gedaan (heb een lekkere dikke laag van beide gedaan)?

Hoe kan ik dit oplossen???

Ik heb nu de taart maar snel in de koelkast gezet, zodat de creme hard word en de vulling weer wat opstijft, in de hoop dat hij dus niet verder zakt.

Wie kan mij helpen!?!?

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: Help, taart zakt in na vullen!!!

Heb je dijkjes om je vulling gespoten? Dus een randje van botercreme op elke laag - en dan vullen binnen de randen? Dat voorkomt namelijk meestal het uitlopen van een vulling :) En het is inderdaad verstandig om je taarten niet te dik te vullen. Het is beter om meerdere dunne lagen te doen, dan twee dikke bijvoorbeeld.

Groetjes Laura!

3

Lautje. schreef:

Heb je dijkjes om je vulling gespoten? Dus een randje van botercreme op elke laag - en dan vullen binnen de randen? Dat voorkomt namelijk meestal het uitlopen van een vulling :) En het is inderdaad verstandig om je taarten niet te dik te vullen. Het is beter om meerdere dunne lagen te doen, dan twee dikke bijvoorbeeld.

Ik doe altijd botercreme erna rondom en dat vult meestal goed op. Spuit nooit van tevoren dijkjes. Is dat beter dan, nu krijg je toch ook de creme er rondom tussen?

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

4

Ik heb geleerd om idd altijd dijkjes te spuiten, dus denk dat het toch echt daar aan ligt.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

5

zet je boter creme even in de koeling, klinkt wel alsof je vulling niet stevig genoeg is...