1

Onderwerp: vraagje of het teleac filmpje

Hallo,
Ik heb nog geen taart gemaakt en ben dus lekker aan het internetten om goede tips op te doen om zelf een taart te maken van marsepein.
Ik zag het filmpje van Teleac en dat zag er leuk uit en makkelijk.
Maar las ook dat mensen die hier op de forum komen, er kromme tenen van krijgen van de manier hoe de taart gemaakt word.
Wat moet ik doen om een goede taart te maken, maar anders dat die van de teleac.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de basis tips met uitleg.
Groetjes Linda

2

Re: vraagje of het teleac filmpje

Misschien is het handig om een workshop te volgen. Misschien zit er wel iets bij je in de buurt.
Ik weet niet welk filmpje je bedoeld...maar via youtube kun je ook heel veel vinden.

3

Als je links het kopje FAQ aanklikt, dan vind je heel veel tips en trucs om een taart te maken.

Succes ermee!  :thumb:

Groetjes San

4

De basis wordt bij Teleac prima uitgelegd hoor :Y Alleen het gros van de forummers zal niet afsmeren met slagroom, omdat je dan altijd het risico houdt van smelten van je marsepein, omdat in slagroom vocht zit. Als je 1:1 botercrème gebruikt (1 deel poedersuiker, 1 deel boter) gaat het altijd goed.

Verder gebruiken ze bij Teleac veel poedersuiker en dat hoeft helemaal niet, als je poedersuiker gebruikt, zorg dan dat het ònder je lap marsepein blijft, dus niet je lap omkeren als een pannekoek maar alleen ronddraaien als een pizza :P Dan is het namelijk ook niet nodig om later met water alle vlekken weg te werken :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Thanks voor de reacties.
:thumb: