1 Laatst bewerkt door eiland (08-09-2010 00:16)

Onderwerp: Stapeltaart = eng!!

Even geleden heb ik een klein stapeltaartje gemaakt, om te proberen..
De onderste was geloof ik 15 cm doorsnee, en de bovenste 10 cm..
Ik had de onderste taart gestut, en natuurlijk was hij heel stevig, de bovenste taart woog natuurlijk niet veel..

Toch vind ik het erg eng om een grotere stapel te maken, en al helemaal om een taart met meer lagen te maken...
Tuurlijk zullen jullie denken: gewoon eens proberen..
Maarja, wanneer maak je nou om te proberen een taart voor een man of 50..

Op een gegeven moment zal er vast en zeker iemand zijn die vraagt of ik een stapel wil maken van 3 of 4 lagen, maar wat nou als hij instort op de dag dat ze de taart nodig zijn, bijvoorbeeld een bruiloft?

Hebben jullie wel eens zo iets mee gemaakt?
Of is een stapeltaart eigenlijk altijd wel stevig als je goed stut?

Vervoeren jullie de taart "gestapeld"of stapelen jullie hem ter plekke?

2

Re: Stapeltaart = eng!!

Allereerst als je nog zo onzeker bent over het stapelen zou ik persoonlijk nog geen bruidsopdrachten aannemen...

Mijn eerste grote stapels waren voor binnen de familie waar ik zelf bij het aansnijmoment was, dus als er iets zou gebeuren dan kon ik dat uitleggen en was er niet zoveel aan de hand.

Ik heb tot nu toe al mijn stapels (ook die van 5 hoog) gestapeld vervoerd, maar rij dan wel heel rustig over drempels en in de bochten ;)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Ik heb een keer een stapel gemaakt voor m'n eigen verjaardag, en voor m'n vriend z'n verjaardag. Vrienden en familie bij elkaar is dan toch al snel 40 personen dus :) En je hebt nog niet de stress van het vervoeren erbij!

4

Hier ook de eerste stapel gemaakt voor de verjaardag van mijn vriend.. Meteen 4 hoog..

Mij is dat toen zo meegevallen dat ik het wel aandurfde om ze ook voor klanten te gaan maken.

Ik vervoer de taarten ook het liefst gestapeld. Mits het haalbaar is met het gewicht.. Laatst had ik 1 van 4 hoog die helemaal gevuld was met BC en vers fruit die was zo zwaar dat ik hem niet kon tillen.

5

ik mag 16oktober mijn eerste stapel maken. 20cm op een 27,5! Hij wordt opgehaald en wordt dus gestapeld meegenomen.
Vind het wel spannend!moet nog even goed bekijken hoe we hem gaan meegeven

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

Even een stapelvraagje, stapelen jullie hem met kartonnetjes ertussen en per laag verstevige met hout en dan een lange pen erdoor van boven naar beneden, of hoe doen jullie het??

bvd

7

Van een babbel wordt het nu een taart-topic, dus --> Taartdecoratie algemeen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag