1

Onderwerp: Kapsel doorsnijden en dan invriezen?

Zaterdag 18/9 vier ik de 15e verjaardag van mijn dochter en wil ik het kapsel al 's woensdags gaan maken.
Ik wil het dan invriezen en zaterdags gaan vullen en decoreren.
In het handiger om dan al de taart 2x door te snijden en los verpakt in te vriezen, of pas door snijden als hij ontdooit is?

Louise

Groetjes Louise

Re: Kapsel doorsnijden en dan invriezen?

hoi,

Je kunt ook je taart alvast vullen en invriezen, je kunt je taart ook alvast vullen en met marsepein of fondant erom heen invriezen.
Als je je taart dan weer ontdooit, kun je heel gemakkelijk je decoraties erop vast plakken (vanwege het vocht dat vrij komt door het ontdooien). Ik zou je taart niet van te voren snijden, maar in zijn geheel invriezen, en pas als deze helemaal ontdooid is, doorsnijden.
Decoraties kun je tot die tijd bewaren in een goed afgesloten plastic bak, met over je decoraties wat huishoudfolie of een diepvrieszakje. Zo blijven ze mooi en eetbaar.

3

niet snijden en dan invriezen dan droogt ie uit

4

Ik doe hem altijd doorsnijden en invriezen...
Ik leg tussen iedere laag een stuk vershoudfolie en vervolgens aan het eind pak ik hem helemaal in met vershoudfolie. Geen last gehad van droge cake... Wat ik zeker niet zal doen is een met Marsepein gedecoreerde Taart invriezen en dan op de dag ontdooien... Veelte bang voor vocht... Marsepein kan niet goed tegen vocht... Dus ik zou hem niet al klaar in de vriezer stoppen. Het kapsel snijden, invriezen en op de dag zelf vullen en bekleden....

Succes

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

5

Bedankt voor de tips!
Ik denk dat ik hem doorsnij en goed inpak en dan invriezen!

Groetjes Louise

6

Bij snijden wordt ie bij mij ook droger.
Lekkerder is pas snijden na het invriezen.
Succes.

Have a Nice day!

7

Als je een volldedig gedecoreerde taart 24 uur van tevoren in de koelkast laat ontdooie en hem dan eenuurtje voor het aansnijden uit de koelkast haalt heb je geen problemen,hoor.

8

Ik had mijn verjaardags taarten ook eerder gemaakt, vriezer in en 24 uur van te voren eruit, naar de koelkast. Ging prima  :Y

Have a Nice day!