Onderwerp: Is mijn kapsel gelukt?
Hallo allemaal!
Ik heb zojuist mijn eerste kapsels ter wereld gebracht! Pfff, wat een bevalling... Hier volgt een lang verhaal met een kort vraagje aan het eind
Mijn eerste kapsel: 3 cm hoog en bruin met allemaal grote bellen bovenop, en een bolling. Na langdurig spitten op het forum kwam ik tot de conclusie dat ik er niet genoeg lucht in had gekregen, en dat het kapsel te veel hitte om de oren had gekregen. (had de oven voorverwarmd, en toen 140-160-180 gedaan)
Tweede kapsel: al een stuk beter! Dit keer 6 cm hoog, mooi kleurtje, gelijkmatig gerezen en geen bellen. Ik heb de staafmixer aan de kant gegooid (Lekker dom, dan krijg je er dus nooit lucht in) en mijn heeeeeele ouderwetse bruin/oranje handmixer tevoorschijn getoverd. Ik heb de warme eieren eerst 3 min gemixt, toen het hele beslag 10 min hoog en 2 min laag. Bakpapier in de 26cm springvorm, en in koude oven gezet, met 13 min 140, en uiteindelijke nog 36 min op 160. Mijn plan was om hem na 13 min op te schroeven naar 180, maar ik durfde het niet Ik heb trouwens de biscuitmix van de webshop gebruikt, en dan 330 gram mix, 5 (warme) eieren en 33 ml (warm) water.
Mijn vraag is nu: 6 cm lijkt me nog niet erg hoog, kan ik nog iets veranderen om hem hoger te laten rijzen? Of moet ik er gewoon meer mix in doen?
Bedankt voor jullie hulp! Dit forum met al zijn wijze raad is nu al van onschatbare waarde voor mij!