1

Onderwerp: Polkadot Bruidstaart met vervelende afloop

Ineens is mijn enthousiasme even helemaal weg, hoe leuk ik de taart ook vind. Poosje terug kreeg ik een email met de vraag of ik een bruidstaart wilde maken. Het stel kwam proeven, alles goed, kreeg de opdracht en de aanbetaling van 50% werd zonder moeite overgemaakt.

Later belde ze met de vraag of ik de taart zou willen brengen (ongeveer 70 km van Schiedam af ) en of ik wat langer wilde blijven om de taart te snijden. Meerprijs afgesproken en tevens afgesproken dat het restbedrag betaalt zou worden als ik de taart kwam brengen, vandaag dus.

Zo gezegd, zo gedaan. Taart gemaakt, oppas geregeld voor de kleine meid en ik op weg naar de trouwlocatie 70 km verderop. Ze vonden de taart helemaal geweldig en waren meer dan blij. Na een uur was de taart op, heb ik netjes alles opgeruimd en het bruidspaar gefeliciteerd. Aangegeven dat ik weer naar huis zou gaan en graag de financien wilde regelen.

En toen? Toen vertelden ze dat ze daar niet op hadden gerekend. Daarna hadden ze geen geld bij zich. Daarna geen pinpas en het 'is ook zo wat om op mijn eigen feestje te vertrekken om te pinnen'. Na enig aandringen van mijn kant kreeg ik de bruid zover om geld te gaan pinnen. Ben zelfs met haar langs haar huis gereden om haar pinpas op te halen. Toen door naar een winkelcentrum en toen ze terug kwam bij mijn auto zei ze: ik heb niet genoeg geld op mijn rekening staan en mijn man is ook blut.

Ze had geen zin om de enveloppen met geld open te maken, want dat was immers voor hun en niet voor de taart en ze heeft me zo laten staan. Zonder geld. Ze zei dat ze het zo snel mogelijk gaat overmaken, maar ik heb ergens het gevoel dat ik kan fluiten naar het resterende (behoorlijk grote!) bedrag. Uit fatsoen heb ik geen scene staan maken, maar ik heb haar wel even herinnert aan het feit dat ik haar adres heb, haar bankgegevens nav de aanbetaling en dat ik een enorm foute en vooral grote ex heb.

Ik voel me genaaid!

Tot slot de taart waar het om gaat  :rolleyes:

http://94.100.122.180/1088950001-1089000000/1088978101-1088978200/1088978157_5_ReHG.jpeg

I'm not bossy, I just have better ideas...

2

Re: Polkadot Bruidstaart met vervelende afloop

Wat een naar verhaal bij deze prachtige taart! Ik hoop voor je, dat het allemaal goed komt!

Groet, Jolanda

3 Laatst bewerkt door Judy (03-09-2010 18:26)

hmmm wat een verhaal bij een prachtige taart!
Ik kan me wel voorstellen dat een bruidspaar niet direct geld op zak heeft op zo'n mooie dag..Als ik eerlijk mag zijn vind ik het al heel wat dat ze idd van haar eigen feestje weggaat om te pinnen, maar..neemt niet weg dat ze gewoon volgens afspraak netjes moeten betalen, zeker wanneer dat al eerder is afgesproken. Snap dus wel dat je je belazerd voelt...maar als het fatsoenlijke mensen zijn zitten zij nu ook niet makkelijk na jouw nieuwtje over je grote ex. Had ze zelf geen voorstel gedaan wanneer ze het over zou maken? Zodat je dat af kon wachten.

Ach ik weet ook niet hoe ik zou reageren, nogmaals ik snap je kwaadheid wel...

Je hebt in ieder geval een prachtige taart en ik hoop dat die mensen het fatsoen hebben om er ook voor te betalen!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

ow dat is balen zeg! en daarom zeg ik ook : geen geld, geen taart! daar ben ik een hele felle in hoor :Y mijn taarten gaan alleen de deur uit als ze volledig zijn betaald.
als ik jou was zou ik hier lering uit trekken voor een volgende opdracht.
even over de taart : wat een leukerdje  :Y

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Hij ziet er super strak uit.

Maar wat een verhaal, de brutaliteit die sommige mensen hebben vind ik niet te geloven. Dit wil je toch niet meemaken.

Ik hoop voor je dat je toch e wel verdiende geld krijgt. En een excus is zeker wel op zijn plaats.

Wat een naar verhaal! ik moest vandaag ook een bruidstaart afleveren en het bruidspaar moest ook nog 50% betalen. Zij hebben dit netjes aan de ceremoniemeester gegeven en die heeft het netjes aan mij betaald! Nietemin is het een mooie taart :thumb:

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

7

jeetje meid, het zal je maar gebeuren en dan ook nog dat ze meegaat van haar eigen feest, ik had het maar aan de ouders of ceremoniemeester of zo gevraagd om te regelen, niet te geloven en dan uiteindelijk met de billen bloot.
schande eigenlijk!

en wel op huwelijksreis?

hopelijk is het snel opgelost en voldaan.

Vervelend dat je dat zo moest mee maken. Ik hoop dat je het geld nog krijgt! Wel mijn complimenten voor deze mooie taart en al de moeite. Ongelooflijk van die mensen...Succes

9

Ik vind dat je in je recht stond hoor door te eisen dat ze ging pinnen. Het was toch afgesproken dat dan de rest betaald zou worden. Op een bruiloft moet je wel vaker iets meteen a contant afrekenen. Mijn man speelt in een band en die krijgen hun gage ook contant na de gedane dienst. Daarvoor heb je vaak een ceremoniemeester die het allemaal regelt en jij als bruidspaar zo weinig mogelijk van dat alles mee krijgt. Ik hoop dat je je geld alsnog krijgt. Mooie taart hoor!

10

Ik vind het eerlijk gezegt niet raar dat ze geen contant geld op zak hadden. Op je trouwfeest denk je aan zoveel andere zaken dan alleen de taartdame betalen.

Ze kan het resterende bedrag de dag erna oid toch gewoon naar je over maken?

Je hebt wel een mooie taart gemaakt vind ik :)

Jeetje, wat een vervelend verhaal! Ik hoop dat je gevoel niet de waarheid blijkt te zijn, maar dat moet je even afwachten.
Volgende keer echt alles 100% vooruit laten betalen, dan heb je nooit dit soort situaties.
Bij mij moeten ze 1 week van te voren alle overgemaakt hebben. Ik heb nog nooit daarover gemopper ontvangen. Iedereen vind dat heel normaal.

maar het is niet leuk zoals het dan vandaag gegaan is.

Je taart is erg mooi dus ik denk zomaar dat het wel goed komt!

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

12

o getver, wat een naar verhaal! Hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten, en hoop dat je het geld uiteindelijk wel krijgt.
In ieder geval wel een mooie taart :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Ik vind het een hele mooie taart maar erg vervelend dat ze niet hebben betaald zeg ! Ik vind het zelf brutaal! Ik vind als je afspreekt daarna het contant af te rekenen zorg dan dat de ceremoniemeester het geld bij zich heeft. Ik hoop dan ook echt dat ze het geld aan je overmaken, die mensen hebben ook echt geen schaamte zeg! :s

-------------------------
Groetjes Chantal

14

Thanks voor de reacties! Ik hoop oprecht dat ze het gewoon netjes overmaakt. Zo niet dan ben ik toch echt genoodzaakt om aangifte te gaan doen of het desnoods op te laten halen door mijn ex. Ik begrijp dat je op zo'n dag andere dingen aan je hoofd hebt, maar als zij mij gisteren nog kan mailen met hoe laat ik waar moet zijn en hoe alles gaat lopen, dan was ze dus voldoende voorbereid op mijn komst  :Y

15

Wat een leuke taart!

Heel vervelend dat het allemaal zo is gelopen. Alleen zou ik toch zelf gewoon weg zijn gegaan hopende dat ze het alsnog overmaken. Hoe shit dan ook, dit soort dingen kunnen gebeuren. In ieder geval had ik de bruid niet niet van haar eigen feestje weg laten gaan om je te kunnen betalen. En om te dreigen met je foute ex...., nee. Probeer toch uit te gaan van het goede van de mens, geef ze eerst een kans, misschien loopt het allemaal wel los!

Jacqueline

16

yakefrank schreef:

Wat een leuke taart!

Heel vervelend dat het allemaal zo is gelopen. Alleen zou ik toch zelf gewoon weg zijn gegaan hopende dat ze het alsnog overmaken. Hoe shit dan ook, dit soort dingen kunnen gebeuren. In ieder geval had ik de bruid niet niet van haar eigen feestje weg laten gaan om je te kunnen betalen. En om te dreigen met je foute ex...., nee. Probeer toch uit te gaan van het goede van de mens, geef ze eerst een kans, misschien loopt het allemaal wel los!

Zo zou ik het ook gedaan hebben... en eerlijk gezegt zou ik het ook niet nu al zo op het internet gezet hebben, je weet nooit wie het allemaal leest en daardoor raak je misschien klanten kwijt...

Ik vindt je taart wel heel erg mooi!

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

17

jeetje wat een verhaal..... Maar je taart is prachtig  :Y

18

yakefrank schreef:

Wat een leuke taart!

Ten eerste even, wij vinden je taart heel erg mooi.

Ten tweede vind ik dat je volkomen in je recht hebt gestaan.
Waarscijnlijk is de situatie zo geweest dat de bruid weg is gegaan met haar. De bruid had ook iemand anders kunnen regelen nl.
Ze heeft niet echt gedreigt maar gewoon even een opmerking gemaakt. Het schrijven komt vaak anders over dan als iemand het zegt.

Al met al is dit gewoon een PIEP situatie. We hopen dat je je geld alsnog krijgt en gewoon niet eerder stoppen met acties ondernemen tot je het geld hebt.

19

Mooie taart...vervelend verhaal!!
Hoop dat je je geld gewoon krijg!

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

20

wat een mooie taart en wat balen dat het zo moest gaan.

en voor de mensen die snappen dat je als bruid geen geld bij je hebt
ja dat snap ik ook maar als je zelf hebt afgesproken dat je betaald op je bruilof dan ga ik er van uit dat je dus ook regelt dat je geld hebt.
wij moesten ook drie dingen betalen op de bruiloft onze ceremoniemeesters hadden 3 envelopen met geld gehad waarop stond hoeveel er in zat en voor wie
en de mensen die betaald kregen wisten dat ze bij ceremonieneesters moesten wezen voor hun geld.

ik zou denk ik haar niet gevraagd hebben om mee te gaan pinnen
maar daarna wel steeds aan de telefoon of langs gaan voor mijn geld

21

Weet je... het zal dan niet 'aardig' zijn geweest om haar te laten gaan pinnen, maar op dat moment en nog steeds, maakt me dat eigenlijk niet uit. Het is helemaal niet 'aardig' om wel een bruidstaart voor 100 man binnen een half uur weg te werken en vervolgens niet te betalen, zoals was afgesproken. Drie dagen werk, 140 km rijden en een uur blijven om te snijden... Man man man.

22

oh meid, ik vind dat die mensen geen fatsoen hadden. Misschien had ik het anders aangepakt, neemt niet weg dat je in je recht stond..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

23

Super mooie taart, jeetje wat een werk heb je daar van gehad.
Zal voor je duimen voor een goede afloop :Y

24

Mooie taart

25

Allereerst, wat een mooie strakke taart :thumb:

Over de afloop, tja, op zn minst gezegd niet netjes. Ze behoorden gewoon een envelop voor jou al gereed te hebben...
Waarschijnlijk wisten ze dit al van te voren,dat ze geen geld op de rekeningen(!) hadden staan en ze jou dus niet konden betalen :nooo
Dat vind ik nog het brutaals, dat ze jou dan toch hebben laten komen.
Als ze het niet kunnen betalen, dan hadden ze maar geen taart moeten doen. Of better yet, helemaal geen groot feest moeten geven!

Maar hoe dan ook, blijf geloven in een goede en nette afloop!

pluk de dag!