Onderwerp: Polkadot Bruidstaart met vervelende afloop
Ineens is mijn enthousiasme even helemaal weg, hoe leuk ik de taart ook vind. Poosje terug kreeg ik een email met de vraag of ik een bruidstaart wilde maken. Het stel kwam proeven, alles goed, kreeg de opdracht en de aanbetaling van 50% werd zonder moeite overgemaakt.
Later belde ze met de vraag of ik de taart zou willen brengen (ongeveer 70 km van Schiedam af ) en of ik wat langer wilde blijven om de taart te snijden. Meerprijs afgesproken en tevens afgesproken dat het restbedrag betaalt zou worden als ik de taart kwam brengen, vandaag dus.
Zo gezegd, zo gedaan. Taart gemaakt, oppas geregeld voor de kleine meid en ik op weg naar de trouwlocatie 70 km verderop. Ze vonden de taart helemaal geweldig en waren meer dan blij. Na een uur was de taart op, heb ik netjes alles opgeruimd en het bruidspaar gefeliciteerd. Aangegeven dat ik weer naar huis zou gaan en graag de financien wilde regelen.
En toen? Toen vertelden ze dat ze daar niet op hadden gerekend. Daarna hadden ze geen geld bij zich. Daarna geen pinpas en het 'is ook zo wat om op mijn eigen feestje te vertrekken om te pinnen'. Na enig aandringen van mijn kant kreeg ik de bruid zover om geld te gaan pinnen. Ben zelfs met haar langs haar huis gereden om haar pinpas op te halen. Toen door naar een winkelcentrum en toen ze terug kwam bij mijn auto zei ze: ik heb niet genoeg geld op mijn rekening staan en mijn man is ook blut.
Ze had geen zin om de enveloppen met geld open te maken, want dat was immers voor hun en niet voor de taart en ze heeft me zo laten staan. Zonder geld. Ze zei dat ze het zo snel mogelijk gaat overmaken, maar ik heb ergens het gevoel dat ik kan fluiten naar het resterende (behoorlijk grote!) bedrag. Uit fatsoen heb ik geen scene staan maken, maar ik heb haar wel even herinnert aan het feit dat ik haar adres heb, haar bankgegevens nav de aanbetaling en dat ik een enorm foute en vooral grote ex heb.
Ik voel me genaaid!
Tot slot de taart waar het om gaat