Onderwerp: Advies gevraagd:stapeltaart vervoeren naar Zwitserland
Wie wil er met mij meedenken en advies geven over hoe ik het volgende moet aanpakken?
Mijn zus is volgende week 10 jaar getrouwd en viert dit op zaterdag de 11e. Vrijdag rijden we er heen. Donderdag moet ik werken, dus ik heb eigenlijk alleen de woensdag en evt donderdagavond ter beschikking om een stapeltaart van 30-25-20 rond te maken.
De roosjes en andere versiering voor op de taart wil ik komend weekend vast maken en dan in de koelkast bewaren, of moet ik het buiten de koelkast bewaren in een luchtdicht doosje? Voor de versiering wil ik fondant gebruiken en voor de bekleding van de taart marsefond.
Voor de vulling dacht ik aan champagnebotercreme (mix van de webshop met bubbels ipv water) en een laag aardbeienvlaaivulling. Ik dacht dat dit wel enigszins buiten de koeling kan blijven.
Kan ik dan woensdag de taarten bakken, vullen, afsmeren en bekleden en dan donderdagavond stapelen en decoreren? Ik heb geen grote vriezer, dus invriezen gaat niet lukken.
Oh ja, en ook een stuk of 48 mini cupcakes, maar die wil ik dan komend weekend maken en invriezen. Die ontdooien dan op de weg naar Zwitserland.
Op het forum ben ik wel al een manier tegen gekomen om zelf een koelbox te maken van piepschuim, dus daar ga ik ook deze week mee aan de slag.
Alvast bedankt voor het meedenken