1

Onderwerp: Advies gevraagd:stapeltaart vervoeren naar Zwitserland

Wie wil er met mij meedenken en advies geven over hoe ik het volgende moet aanpakken?

Mijn zus is volgende week 10 jaar getrouwd en viert dit op zaterdag de 11e. Vrijdag rijden we er heen. Donderdag moet ik werken, dus ik heb eigenlijk alleen de woensdag en evt donderdagavond ter beschikking om een stapeltaart van 30-25-20 rond te maken.

De roosjes en andere versiering voor op de taart wil ik komend weekend vast maken en dan in de koelkast bewaren, of moet ik het buiten de koelkast bewaren in een luchtdicht doosje? Voor de versiering wil ik fondant gebruiken en voor de bekleding van de taart marsefond.

Voor de vulling dacht ik aan champagnebotercreme (mix van de webshop met bubbels ipv water) en een laag aardbeienvlaaivulling. Ik dacht dat dit wel enigszins buiten de koeling kan blijven.

Kan ik dan woensdag de taarten bakken, vullen, afsmeren en bekleden en dan donderdagavond stapelen en decoreren? Ik heb geen grote vriezer, dus invriezen gaat niet lukken.

Oh ja, en ook een stuk of 48 mini cupcakes, maar die wil ik dan komend weekend maken en invriezen. Die ontdooien dan op de weg naar Zwitserland.

Op het forum ben ik wel al een manier tegen gekomen om zelf een koelbox te maken van piepschuim, dus daar ga ik ook deze week mee aan de slag.

Alvast bedankt voor het meedenken  :)

2

Re: Advies gevraagd:stapeltaart vervoeren naar Zwitserland

Als je op vrijdag écht niets kan doen, dan zou ik pas woensdag-avond bakken en donderdagavond vullen&decoreren.

Als de decoraties al eerder maakt, scheelt dat al een heel stuk.

De decoratie bewaar je in een luchtdicht doosje, tenzij het iets is wat moet drogen.

Via de zoekfunctie zal je nog veel meer info&tips vinden :Y

Succes !!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Astrid73, bedankt voor je antwoord.
Nee, we rijden al om 8 uur 's ochtends weg, dus dat is helaas geen optie. En als ik nu dit weekend al de kapsels bak e.d. en dan in de vriezer doe? Als het goed is kan ik ze dan bij mijn ouders in de vriezer zetten. Moet ik ze er dan donderdag uithalen? Kan ik dan wel gelijk decoreren of moet ik ze er dan woensdag uithalen om ze donderdag te kunnen decoreren en stapelen?
Ik had inderdaad wel het een en ander al gevonden, maar ik zal nog eens wat nieuwe zoektermen proberen of andere combinaties ;-)

4

Als je de biscuits al eerder kan bakken en invriezen, dan zou ik dat zeker al doen.
Als er genoeg ruimte in de vriezer is (voor een taartdoos), zou je misschien ook al 1 kunnen vullen en bekleden; scheelt ook weer voor donderdag-avond, toch?

Maar ok; als dat geen optie is, dan gewoon de biscuits donderdag voor je naar je werk gaat er uit (laten) halen.

Wanneer je thuiskomt, kan je dan de vullingen maken (tenzij je die woensdag-avond al wilt maken) en gelijk beginnen met vullen & decoreren.

Stapelen zou ik, waarschijnlijk, wel pas in Zwitserland doen.

En inderdaad gekoeld vervoeren :Y

Ja, met die zoekfunctie moet je echt LEREN omgaan :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)