Onderwerp: Nigellia cupcakes niet hoog??
Deze cupcakes heb ik laatst gebakken. Ze zijn echt heerlijk geworden alleen ze werden helemaal niet hoog. Moet hier geen bakpoeder in?? Of is daar een ander reden voor..
Dankjewell alvast!!
Liefs,
Dilek
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Nigellia cupcakes niet hoog??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Deze cupcakes heb ik laatst gebakken. Ze zijn echt heerlijk geworden alleen ze werden helemaal niet hoog. Moet hier geen bakpoeder in?? Of is daar een ander reden voor..
Dankjewell alvast!!
Liefs,
Dilek
ik gebruik zelfrijzend bakmeel. Dus ja. bakpoeder erin!
Echt hoog worden ze niet
Muffins worden echt hoog maar dat is weer wat anders..
Ik gebruik dat recept altijd en bij mij worden ze wel hoog. Doe je wel genoeg deeg in een bakje.
Die van mij worden ook erg hoog. Mix je lang genoeg?
heb ze vorige week ook voor de 1e keer gemaakt, idd met zelfrijzend bakmeel.
Keurig hoog en echt superlekker.
Bij mij bleven ze ook laag (ondanks zelfrijzend bakmeel, jawel!). Heb er de laatste keer een theelepel extra bakpoeder bij gedaan en dat hielp wel.
Bedankt voorr de reacties..
@Saskia.. er staat dat het goed is voor 12 bakjess dus dat heb ik ook gedaan maar ze bleven maar laag
Ik ga ze straks weer maken, ik twijfel of ik zegmar het dubbele beslag moet maken , of dat ik er gewoon bakpoeder bij doe??
Wat lijkt jullie beter??
bakpoeder en iets meer beslag, maar niet dubbel hoor!! ik doe 150 gram meel ipv 125 en dan 150 suiker, 150 boter en 3 eieren. (+ scheutje melk)
Ik gebruik altijd anderhalf keer het recept voor 12 cc's. dan zijn ze wel hoger!
Ik maak er ook altijd 12 cc van. En bij mij komen ze goed omhoog.
Heel erg bedankt voor de reacties,
@Mirjam5:
Hoeveel bakpoeder doe je er dan bij ?
nee, ik doe dus iets meer beslag maken. Maar als je liever bakpoeder gebruikt dan een theelepel of zo.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Nigellia cupcakes niet hoog??