1

Onderwerp: M'n eerste 3D taart.....PFFFF!!!

Mijn eerste 3D taartje....

Wat een werk zeg om dat een beetje netjes en strak in elkaar te krijgen...Niet normaal. Maar goed, hij blijft staan ;)
Hoe krijgen jullie de taart de lucht in zonder dat ie begint in te zakken?? Alle tips zijn welkom!!

Gevuld met botercreme en aardbeienjam

http://img824.imageshack.us/img824/5559/p100828155802.jpg

http://img801.imageshack.us/img801/2682/p100828155836.jpg

Thanks for watching!

Grtz Chris

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

2

Re: M'n eerste 3D taart.....PFFFF!!!

hij ziet er mooi en gezellig uit !  :Y

ik kan je helaas geen tips geven want ik begin net zelf ...

Neem een kijkje op FB Taartjestuin om mijn oogst te bekijken!

3

Prachtig :Y

Voor meer foto's van mijn lekkere creaties volg link
http://www.dushicakes.nl/

4

Wat een schattig huisje!

Ik gebruik altijd karton en deuvels om te stutten.

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

Wat leuk!
Heb um even opgeslagen als je het niet erg vind........... :o

6

leuk gedaan!

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

Wat een schattig vogelhuisje. Is de taart gemaakt met biscuit of cake? Een 3D taart kan het beste met cake gemaakt worden omdat dat zwaarder en vooral ook steviger is. Met goede cake zakt je taart dan ook niet en hoef je hem ook niet te stutten. Toch kan ik niet zeggen dat je taart er ingezakt uitziet. Ik vind hem vrolijk en lief en zeer goed gelukt voor de eerste 3D  :D

Groetjes Joyce
Een gezellige taart is de moeite waard!

8

angelavanderploeg schreef:

Wat leuk!
Heb um even opgeslagen als je het niet erg vind........... :o

Mijn mond valt open van verbazing....Ja natuurlijk is dat prima!! Nou zelf ben ik er nog niet over eens...Heb mooiere gemaakt!

9

Gezellige Taart schreef:

Wat een schattig vogelhuisje. Is de taart gemaakt met biscuit of cake? Een 3D taart kan het beste met cake gemaakt worden omdat dat zwaarder en vooral ook steviger is. Met goede cake zakt je taart dan ook niet en hoef je hem ook niet te stutten. Toch kan ik niet zeggen dat je taart er ingezakt uitziet. Ik vind hem vrolijk en lief en zeer goed gelukt voor de eerste 3D  :D

Thanks voor de tip! Wordt ie niet te machtig met cake?? Cake is gewoon zoals jij en ik cake kennen??
Voorlopig hoef ik geen 3D meer, vind het niet zo leuk om te doen.

Hij ziet er erg leuk uit, ik bewaar hem ook  :o, als je het goed vindt.
Ik zie overigens wel vaker houten planken, net als bij jou, of een schutting om een taart. Maken jullie dat van een houten rolmold en snij je dat uit of heb je er iets speciaals voor.
Ik zou hem bijna wel als dummie in de huiskamer willen, met een klein klokje erin  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

11

als ik cake zou moeten gebruiken ,dan nam ik denk ik die van home de halfvolle cake,denk dat die minder vet is .tis maar een idee,maar wel een schattig vogelhuisje hoor :thumb:
taartgroetjes Carla

12

zoethoudertje schreef:

Ik zie overigens wel vaker houten planken, net als bij jou, of een schutting om een taart. Maken jullie dat van een houten rolmold en snij je dat uit of heb je er iets speciaals voor.
Ik zou hem bijna wel als dummie in de huiskamer willen, met een klein klokje erin  :Y

Voor het hout kun je een houtrollertje kopen of een houtmatje. Te koop bij de webshop uiteraard. Ik heb een rollertje gekocht, je moet wel goed hard drukken wil je het goed zien in het fondant.

Dank je wel voor het compliment.

13 Laatst bewerkt door zoethoudertje (29-08-2010 10:25)

Grizje schreef:
zoethoudertje schreef:

Voor het hout kun je een houtrollertje kopen of een houtmatje. Te koop bij de webshop uiteraard. Ik heb een rollertje gekocht, je moet wel goed hard drukken wil je het goed zien in het fondant.

Dank je wel voor het compliment.

Bedoel je deze? Hij ziet er wel breed uit. Moet je dan zelf planken snijden?
Bedankt

14

Ja planken kun je zelf snijden...Ik zie geen plaatje.

15

Helemaal leuk!!! Beetje ingezakt wel, maar daar proeven we niets van  ;)
Ik vind hem supergoed gelukt en ook de houtnerven! Ben benieuwd om hem live te zien. Ingevroren? Anders zakt ie misschien nog verder. Volgende keer doe ik de 3D afgesproken?

XXXsies

I never met a calorie I didn't like!
https://www.facebook.com/Bakblikkie?ref=nf

Grizje schreef:

Sorry, bedoelde: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=85
:)

Gezellige Taart schreef:
Wat een schattig vogelhuisje. Is de taart gemaakt met biscuit of cake? Een 3D taart kan het beste met cake gemaakt worden omdat dat zwaarder en vooral ook steviger is. Met goede cake zakt je taart dan ook niet en hoef je hem ook niet te stutten. Toch kan ik niet zeggen dat je taart er ingezakt uitziet. Ik vind hem vrolijk en lief en zeer goed gelukt voor de eerste 3D 
Thanks voor de tip! Wordt ie niet te machtig met cake?? Cake is gewoon zoals jij en ik cake kennen??
Voorlopig hoef ik geen 3D meer, vind het niet zo leuk om te doen.

Ik gebruik meestal gewoon kant en klare cake mix van custers(alleen nog water toevoegen en eventueel een smaakje), die smaakt prima en valt iets minder zwaar dan wanneer je zelf een cake maakt. ik heb zelf nog niet die cake mixen gebruikt met een smaak, zoals stroopwafel mix, aardbeien mix enz, maar ik denk dat het daarmee ook prima gaat. Een cake is idd een heel stuk machtiger. Sommige doen er dan helemaal geen vulling in, ikzelf doe er 1 laag vulling per cake in. Omdat cake idd machtiger is ook kleinere stukjes snijden. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes voor de volgende keer  :D .

Groetjes Joyce

Groetjes Joyce
Een gezellige taart is de moeite waard!

18

Thanks voor de tip!!!

19

zoethoudertje schreef:
Grizje schreef:

Sorry, bedoelde: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=85
:)

Ja die is het, ideaal joh!!

20

mooi geworden !! zoals al je taartjes maar het ziet er niet makkelijk uit daar waag ik me nog niet aan!!!

grtz nathy