1

Onderwerp: Mixen met nieuwe kennie

Hoi allemaal,

Ik heb gister mijn kennie (patissier) binnen gekregen en hem vandaag voor het eerst gebruikt.
Ik heb een 20 en 15 cm biscuit gebakken, maar ze worden niet erg hoog. Ook heb ik het idee dat het beslag minder luchtig werd als met de handmixer.
Ik heb al wel de zoekfunctie gebruikt en als ik het goed heb is het zo dat kleinere hoveelheden beter met de handmixer gedaan kunnen worden?
Maar de 20 cm. dan? Dat is toch geen kleine hoeveelheid?
Ik lees ook dat er mensen zijn die hogere biscuits krijgen met de kennie, dus ik moet wel iets fout doen!  :/

Ik gebruikt de biscuitmix van funcakes en ik verwarm mijn eieren voor ik mix.
Zijn er nog tips hoe ik met mijn kennie om moet gaan? Ik hoop dat iemand kan/wil helpen!!  :Y

Groetjes, Patricia

2

Re: Mixen met nieuwe kennie

Ik lees even mee... ik heb van de week ook mn Kennie binnengehad, en mijn eerste biscuit werd wel goed, maar niet veel beter dan met mijn gewone handmixer. Halve cm hoger ofzo...

3

Ben dus niet de enige  :|

Groetjes, Patricia

4

Gebruik je de K-Klopper/ vlinder of de bolgarde??

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

5

Ik heb de garde gebruikt, ik had gelezen dat de meeste dat doen!

Groetjes, Patricia

6

Niemand die kan helpen  :(  ??

Groetjes, Patricia

7

ik gebruik ook de mixer die jij hebt, wat ik altijd doe is:

eerst eieren in de kom met het water, dan de mix er bij even rustig door mixen met de mixer (ik gebruik ook de garde).
dan stop ik even en spatel even alles goed door met een spatel want er blijft soms wat op de bodem van de kom zitten wat de garde dan net niet pakt.
dan zet ik de mixer weer aan op volle kracht 10 min.
als de mix goed stevig is en mooi wit is hij klaar.

dan rustig in de bakvorm doen. Bij mij worden ze altijd hoog zeker 10 cm. Wat misschien een tip is voor je, ik gebruik altijd de 10cm hoge vormen, dan neem ik voor twee maten hoger dan de vorm die ik gebruik de hoeveelheidmix (zie tabellen).

volg je het nog? ik hoop dat je hier iets aan hebt.
hier een voorbeeldje dit was een 20 cm taartjehttp://www.mijnalbum.nl/Foto-ED8OAJUL-D.jpg

veel suc6

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

8

Heel erg bedankt voor je tip. Dus als ik het goed begrijp gebruik je voor een 20 cm. taartje de hoeveelheid van 24 cm. in het tabel?

Ook ben ik niet even gestopt om te spatelen, dus ga ik dat ook maar eens proberen!

Heel erg bedankt!

Groetjes, Patricia

9

ja dan neem ik de hoeveelheid mix voor maat 24. In de tabellen wordt alles aangegeven voor de 7,5 cm hoge vormen. dus vandaar.

veel suc6 hoor.

gr Miranda

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

10

Ik gebruik ook de 7,5 vormen, dus zou het in principe zo hoog moeten worden! Ik snap er niets van!

Groetjes, Patricia

11

ik heb sinds kort de kenwood 760 lg en ik moet zeggen, hij maakt heel veel herrie, maar het biscuit wordt mooi luchtig en goed hoog.
Ik gebruik de k-klopper en stop tussendoor om restjes van de rand  af te schrapen.

groetjes Anneliek

12

En ik dacht juist dat je de garde moest gebruiken!

Groetjes, Patricia

13

Ik ben nu helemaal confused... ik dacht echt dat je voor biscuit te mixen de ballonklopper nodig had...

14

Ja, ik dus oooook haha  :/

Groetjes, Patricia

15

Ik gebruik ook de garde om te kloppen, maar klop tegenwoordig langer dan 10 minuten: zo'n 13 minuten op volle snelheid en dan nog 2 minuten wat langzamer.  :rolleyes:

Het tussentijds de kanten en de bodem even afschrapen doe ik ook (voordat ik hem voor 13 minuten aanzet).

Ook de eieren echt 10 minuten voorverwarmen! (10 minuten duren langer dan ik altijd dacht  :/ )

Nu worden mijn biscuits wel hoog genoeg.  :Y

Dat is toch een TAART waard!

16

met de bolgarde kan er meer lucht ingeslagen worden is mij geleerd zodat je ook een luchtig hoog biscuit zou moeten krijgen..

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

17

Ja, dat dacht ik al.

Maar ik weet nog steeds niet wat ik fout doe. Ik doe alles wat mensen hierboven doen, maar mooi luchtig wordt het niet. Komt niet in de buurt bij wat ik met mijn handmixer kreeg  :/

Groetjes, Patricia

Zit die ballonmixer wel goed in het sluitstuk? Als je hem niet goed vastzet roert hij wel, maar klopt hij niet.
Ik had dat laatst ook. Met verstand op nul had ik dat ding erin gezet om eiwit te kloppen en het lukte maar niet, tot ik erachter kwam datik dat ding er dus niet goed in had gezet :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

19

Haha ja hij zit er goed in!  :lol:
Je bedoeld toch dat je hem nog opzij moet draaien?

Groetjes, Patricia

Ja precies!
Hmm, dan weet ik ook niet wat het zou kunnen zijn. Mijn antieke Kenwood klopt echt als de beste en ik krijg echt met geen enkel ander apparaat mijn beslag zo goed geklopt!

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

21

Bij mij is het niet zo dat de biscuit 'slechter' wordt dan bij mn oude mixer, maar ik verwachtte ook wonderen eigenlijk ;) biscuit werd een halve cm hoger dan eerst.
Maar ik ga toch ook maar eens langer kloppen proberen, en ik las ook ergens dat je eerst de eieren klopt en dan pas de rest erbij, en dan dus nog 10 min volgens mij..
Mag vanavond weer proberen ;)

22

Nou bij mij is het dus wel echt slechter, dus ik ga hem denk terugsturen...
Het is niet luchtig te krijgen, ook niet als ik langer mix. Ik ga het nog één keer proberen denk met de k-klopper en dan ben ik er klaar mee.

Groetjes, Patricia

23

He wat zonde zeg! Ja jammer dat het slechter wordt ermee. Misschien kun je vragen of je kunt ruilen ofzo? Wie weet heb je net een 'slecht' apparaat en is een volgende wel goed??

24

Ja, ik denk dat ik dat maar ga doen!!

Bedankt iedereen voor de hulp!

Groetjes, Patricia

Mischien is er iemand in de buurt met dezelfde Kenwood die wel erg tevreden is. Dan kan hij of zij eens kijken of die van jou net zo werkt als die van hem/haar...