Onderwerp: biscuit te laag
Heb m'n 1e opdracht voor een taart (m'n opzet is cupcakes, maar ach waarom ook niet he).
Recept voor biscuit hier van de site, 1 ei per halve liter inhoud. Heb vierkante springvorm van 26 cm (van de xenos, raad ik niet aan. 1e x in gebruik en sluiting ligt al half uit elkaar en de randen sluiten niet goed aan), water ingekieperd, 4 liter dus 8 eieren.
In het recept stond de helft vd bloem vervangen door maizena. In het andere recept stond 125 gr bloem en 25 maizena, dus 1 zesde. In een basiskookboek van mij stond een kwart. Heb dus een kwart maizena aangehouden, mooi ertussenin.
Eieren in heet water gehad, zo'n 10 min gemixt (was zachtgeel en lobbig als slagroom zoals in recept stond) en daarna in de oven op 180 graden.
Taart is er mooi uitgekomen alleen veel te laag gebleven. Hij is gaar en ik kan zien dat ie goed luchtig is want het bovenste velletje zit los zeg maar en is bubbelig. Structuur voelt goed aan.
Heb ook niet het idee dat ie niet goed gerezen is, alleen dat het toch veel te weinig is.
Las net al iets met vorm ophogen met bakpapier omdat biscuit niet verder gaat dan de rand, maar hij is bij mij nog niet eens tot de rand gekomen...
Heb nu nog een x gemaakt maar met 12 eieren dus ben heel benieuwd wat ie nou gaat doen. Andere taart maar netjes in doos gedaan, dan kan ik altijd nog van 2 1 maken
Weet iemand trouwens of een hema of andere gangbare winkel zeg maar ook vierkante vormen koopt waarin ik mijn taart kan bakken? Moet er maandag nog 1 maken, dus 1 bestellen via de shop gaat niet meer dus. Of is er iemand uit deventer die mij er 1 kan lenen
Ga nu maar ff m'n taartje checken.
groetjes jacqueline