1

Onderwerp: Biscuit lukt niet

Hoi,

Er is al meerdere keren naar gevraagd, maar ik heb alles geprobeerd, alle adviezen opgevolgd en toch lukt het me niet om een mooie biscuit te krijgen.

Probleem:
Er komt een bol op, als ik hem omdraai nadat hij klaar is wordt de onderkant niet recht, het blijft een bolle onderkant....

Details:
- ik gebruik de mix van Soezie, hoeveelheden van deze site
- bakvorm van 24 cm, verhoogd met bakpapier
- heb geprobeerd met oplopende temp en constante temp, maakt eigenlijk geen verschil
- eieren waren warm
- heb 10 min op hoogste stand gemixt en 2 min op de laagste stand

Iemand nog een gouden tip?

2

Re: Biscuit lukt niet

heb je gas oven of hetelucht?

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

3

En als je na het omdraaien van de taart er (voorzichtig) een kleine snijplank oid op legt? Zakt hij dan ook niet iets in?
Om je biscuit luchtig te krijgen, kun je de eieren vantevoren een minuutje mixen. Dan worden ze wat schuimig. Daarna mix en water erbij en 10 min. mixen. Mijn taart komt meestal ook wat bollig uit de oven, maar zakt na het omdraaien wel in.
Succes!

4

Ik mix de eieren altijd eerst 10 minuutjes, daarna de mix & het water erbij.
Dan 8 min. op de hoogste stand en 2 min. op de laagste.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Hoi,

Heb inmiddels een andere oven gebruikt en de biscuit na het omdraaien wat aangedrukt en hij ziet er een stuk beter uit!
Maar nog niet helemaal strak aan de onderkant, maar misschien is dit ook niet haalbaar?

Bedankt voor de tips!

6

hoi,

Bij de mix van soezie moet je niet de tabel gebruiken van de site maar gewoon de verpakking volgen !!!

Ik heb hem ook met soezie gemaakt en bij mij werd het een hoog kasel maar ook hier geld.......10 minuten mixen !! En ik heb bij deze de hetelucht stand gebruikt en niet voorverwarmd....

Succes.

back in the world of baking !!

7

hoi,

Bij de mix van soezie moet je niet de tabel gebruiken van de site maar gewoon de verpakking volgen !!!

Ik heb hem ook met soezie gemaakt en bij mij werd het een hoog kasel maar ook hier geld.......10 minuten mixen !! En ik heb bij deze de hetelucht stand gebruikt en niet voorverwarmd....

Succes.

back in the world of baking !!

8

je kunt de bovenste laag ook omdraaien als je m gesneden hebt, of als binnenste laag gebruiken dan is ie zowieso recht.

Groetjes,
Suus

9

Idd de hoeveelheden van Soezie aanhouden; en vroeger deed ik altijd gelijk bakken op 180 nu doe ik opbouwen van 140 / 160 / 180 dat is echt beter... dan wordt het ook heel mooi recht..

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

10

Ik gebruik ook de Soezie mix. Ik gooi alles in mijn Kitchenaid mixer en mix het 10 minuten op stand 6. Het is dan heel luchtig.
Ik houd inderdaad de hoeveelheden van Soezie aan.
Ik verwarm de oven voor op 180 gr.
Heb ook wel wat last van een gerimpelde bovenkant, die dan dus onderkant wordt. Leg er ook een glasplaat/broodplank op om hem te laten zakken.
Misschien ga ik ook eens proberen zoals dreeguiljam zegt...140/160/180.
Succes met de biscuit!