1

Onderwerp: Het afleveren ging moeilijker dan het maken: 1e bruidstaart

Hallo allemaal,

Deze wil ik graag aan jullie laten zien. Het is mijn eerste bruidstaart! In strandthema en de bruid hield wel van de glanspoeders. Al zijn die niet zo goed te zien op de foto helaas.

Nu ben ik zo'n 3,5 dag bezig geweest met deze taart:

http://94.100.123.74/1076800001-1076850000/1076800601-1076800700/1076800665_5_pfWA_1.jpeg

Dat is vrij lang, maar dat vond ik het wel waard. Ik kan het nog niet sneller! Gevuld met luxe banketbakkersroom, heeeel veel verse aardbeien en een laag aardbeienjam. Met dank aan Patricia voor het uitlenen van haar parelrandmold en aan de rest van het forum voor de inspiratie!

Maar het brengen van de taart naar de strandtent had nogal wat tegenslag! We hadden op Google maps opgezocht dat het paviljoen ter hoogte van het Kurhaus lag. Nou mooi niet dus, het lag 10 minuten verder. Ik lopen met de onderste 30x30 cm taart in mijn armen, ca 5 kilo schat ik, maar het leken er wel 15!

Ik vervolgens mijn man bellen die met de rest nog verder weg stond met de auto. Ik zeg ik loop wel naar de hoofdweg toe. Nou ook mooi niet, want ik raakte verstrikt in een wirwar van straatjes. Ik weer terug en weer bellen. Uiteindelijk elkaar toch nog gevonden zodat ik de taart kon stapelen. Helemaal verzuurde spieren in mijn armen van het sjouwen, en in mijn benen van het heen en weer rennen. En de tijd begon een beetje te dringen!

Gelukkig net op tijd neergezet, alleen had de onderste taart wel twee krassen aan de zijkant door dat gesjouw  :nooo  . Nog geprobeerd het een beetje weg te werken, wat redelijk was gelukt. Maar vond het wel heel jammer!

Hoop dat het bruidspaar er wel tevreden mee was!

Bedankt voor het kijken!

Groetjes Chantal

A colourful cake for a colourful day!
www.colourfulcakes.nl

2

Re: Het afleveren ging moeilijker dan het maken: 1e bruidstaart

Vind hem erg mooi!
Leuk met die bijpassende cupcakes.
Zullen ze vast heel mooi hebben gevonden.
Knap!

3

mooi !!  :thumb:  :thumb:

4

Prachtig geheel! Maar wat een toer om het allemaal op de plaats van bestemming te krijgen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

Prachtig geheel! Maar wat een toer om het allemaal op de plaats van bestemming te krijgen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Mooie taart!  :thumb:

Jammer dat je er zoveel getrubbel mee had om hem op locatie te krijgen! Denk dat het bruidspaar er erg blij mee was!

7

Wat vervelend dat je de taart zo moeilijk op de locatie kon krijgen. Maar hij is heel mooi, zeker met die bijpassende cc's erbij! :thumb:

8

wat een ellende kun je dan hebben he?
Zo stond ik eens met een stapel van vier hoog en moest ik een gigantische bult af naar beneden waar de locatie was... doodeng!

Gelukkig is het goed gekomen en die krassen zien ze vast niet, ik vind het heel erg mooi, je CC's zijn heel mooi passend en ik vind de harten er bovenop ook heel leuk!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

heel erg mooi gedaan. hier was het bruidspaar vast heel blij mee!!

10

Echt ontzettend prachtig ! Je taarten zijn superstrak, prachtig versierd en die harten bovenop zijn supermooi !

Groetjes, Conny

11

Heel mooi, prachtig hoe je die hartjes gemaakt hebt bovenop!

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

12

Het bruidspaar was er vast blij mee. Ik vind het een mooi plaatje! Heb je nog spierpijn in je armen?

Groetjes, Marjan

13

Ik vind het een hele mooie taart.
De vulling klinkt ook erg lekker!
Wat is luxe banketbakkersroom precies???

Groetjes Gerien

14

ik vind je stapel erg mooi !!

Enne volgende keer misschien even bellen met de locatie om te vragen hoe en wat met bereikbaarheid.
Dan kunnen zij het je vast helemaal uit leggen.

15

Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal! Fijn dat jullie zo meeleven, echt ik verga gewoon van de spierpijn van al dat gesjouw! Ik had nog van te voren gebeld naar die strandtent ook, maar niet goed nagevraagd van de bereikbaarheid. Weer een les voor volgende keer.

En het ergste had ik nog niet eens gemeld in mijn bericht: toen ik weer thuis kwam bleek gewoon dat wij onze voordeur open hadden laten staan al die tijd dat we weg waren!

Die harten bovenop had ik gemaakt zodat daar de topper nog op kon worden gezet die ze zelf mee zouden nemen. Ik wilde ze eerst zeg maar in het zand tekenen, maar ik vond dat teveel suiker worden. Dus maar zo gedaan.

Ik noem het heel sjiek luxe banketbakkersroom, want dat vind ik wel mooi staan, maar het is gewoon dr. Oetker mix voor banketbakkersroom met slagroom erdoor, precies zoals op de verpakking staat als tip.  :9

Groetjes Chantal

www.colourfulcakes.nl

16

Heel mooi, die schelpen heb je die met een mold gemaakt?
En die harten heb je die van kruimels gemaakt?

Echt mooi gedaan. Heb je nog een reactie van het bruidspaar ontvangen?

17

wat een mooie bruidstaart...het bruidspaar zal denk ik heel erg blij zijn geweest, maar wat een tegenslag..drama als je dat hebt..wat goed dat je de taart niet hebt laten vallen!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Gelukkig is het goed gegaan!!

Heel mooi geworden, en leuke schelpenmal ;)

I never met a calorie I didn't like....

19

Ik vind hem ook erg mooi!
Maar wat een gedoe zeg om hem er te krijgen...
BIj iedere regel die ik las dacht ik o nee o nee
Dat zal wel wat zweetdruppels gekost hebben.

Supper dat het allemaal nog goed gekomen is :Y

Groetjes

Jolanda

Lieve taart groetjes
Jolanda

20

taartenprinsesje schreef:

en leuke schelpenmal ;)

Met dank aan jou natuurlijk!

www.colourfulcakes.nl

21

Knaapje: de grote schelpen zijn met de ijsblokjesvorm van de Marskramer gemaakt en de kleine met de siliconen schelpenmold nr 2 van de webshop.

De harten zijn gemaakt met lichtbruine basterdsuiker, net als het zand dat bij de schelpen ligt. Ik had met een kwastje met wat eetbare lijm de harten getekend en daaroverheen de basterdsuiker een beetje verstrooid. Supersimpel!

Heb helaas nog geen reactie gehad van het bruidspaar. Hoop wel dat ik nog iets hoor want ik ben razend benieuwd!

www.colourfulcakes.nl

22

ChantalvW schreef:

Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal! Fijn dat jullie zo meeleven, echt ik verga gewoon van de spierpijn van al dat gesjouw! Ik had nog van te voren gebeld naar die strandtent ook, maar niet goed nagevraagd van de bereikbaarheid. Weer een les voor volgende keer.

En het ergste had ik nog niet eens gemeld in mijn bericht: toen ik weer thuis kwam bleek gewoon dat wij onze voordeur open hadden laten staan al die tijd dat we weg waren!

Die harten bovenop had ik gemaakt zodat daar de topper nog op kon worden gezet die ze zelf mee zouden nemen. Ik wilde ze eerst zeg maar in het zand tekenen, maar ik vond dat teveel suiker worden. Dus maar zo gedaan.

Ik noem het heel sjiek luxe banketbakkersroom, want dat vind ik wel mooi staan, maar het is gewoon dr. Oetker mix voor banketbakkersroom met slagroom erdoor, precies zoals op de verpakking staat als tip.  :9

Groetjes Chantal

Ha ha, Wat een haast om weg te gaan zeg!
Ik heb vrijdag ook die luxe bbr gemaakt. Die is inderdaad erg lekker.

Groetjes Gerien