1

Onderwerp: slagroom kloppen, mislukt altijd ???

Weet niet zo goed hoe te formuleren:

Ik heb al vaker geprobeerd om slagroom te kloppen, maar iedere keer mislukt het en krijg ik soort "boter" :s
ik vind dat punt van perfecte slagroom en "boter" zo dicht bij elkaar liggen en ben iedere keer te laat. dan denk ik nu is hij goed en is hij nog wat te dun, klop ik nog even dan is het "boter"

zorg dat alles goed koud is enz dus daar ligt het niet aan denk ik :s 
mix op lage stand,
maar kun je beter met de garde en de hand kloppen?
of bv de slagroom kant en klaar van friesche vlag mischien een optie om te gebruiken als vulling?

Ook met vulling met slagroom bv bon bon blok helaas lukt niet
raak lichtelijk gefrustreerd en hoop op de gouden tip.

Lieve groetjes van Nicole

2

Re: slagroom kloppen, mislukt altijd ???

welk merk gebruik je.
Bij mij slaat de slagroom altijd door als ik die van de Aldie gebruikt (die buiten de koelkast staat).
Ik bruik daarom gewone slagroom die bij de supermarkt in de koeling staat.
Heb nergens meer last van.

Ik mix de slagroom met de staafmixer of met de gewone mixer.

3

Klopvast erdoor? wordt het wel steviger van!

Dat is toch een TAART waard!

4

taartjuffie schreef:

welk merk gebruik je.
Bij mij slaat de slagroom altijd door als ik die van de Aldie gebruikt (die buiten de koelkast staat).
Ik bruik daarom gewone slagroom die bij de supermarkt in de koeling staat.
Heb nergens meer last van.

ik gebruik die van campina van de plus of AH
op de een of andere manier krijg ik het goede punt niet te pakken denk ik zal wel aan mij liggen :s

5

ik gebruik altijd wel die van de Aldi en bij mij gaat het eigenlijk nooit mis  :nooo Ik doe ze wel altijd in de koeling bewaren. Lage snelheid kloppen en dan naar hoog  :D

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

probeer eens door een rvs kom oid te gebruiken om in te kloppen, en die kom van te voren even in de koelkast te zetten :Y

op lage stand mixen is goed :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ik gebruik altijd Campina met 40% vetgehalte. Ik klop altijd op volle snelheid, anders duurt het voor mij te lang. De kom gaat nooit van te voren de koelkast in, de slagroom zelf is natuurlijk wel goed gekoeld. Wat ik WEL doe : als de slagroom bijna volledig is opgelopt, dan stop ik. Ik klop hem verder op met de hand, dit duurt maar een minuutje bij mij. Op die manier zie je heel goed wanneer hij perfect is en vermijd je dit probleem.

@ppeltje schreef:

Klopvast erdoor? wordt het wel steviger van!

als je langzaam opklopt wordt het ook heel stevig, klopfix onttrekt vocht aan slagroom, waardoor je een droge mond krijgt

groetjes Tirza     

9

CakeStudio schreef:

Ik gebruik altijd Campina met 40% vetgehalte.  .
Wat ik WEL doe : als de slagroom bijna volledig is opgelopt, dan stop ik. Ik klop hem verder op met de hand, dit duurt maar een minuutje bij mij. Op die manier zie je heel goed wanneer hij perfect is en vermijd je dit probleem.

Heb in de tussentijd nog even gegoogeld, wel iets wijzer geworden  :Y

Maar ik ga het denk ik zo eens proberen bedankt voor de tip, Cakestudio
Ga wel de rvs kom gebruiken en deze ook koelen, de tip van Thirza
ook bedankt daarvoor.

en goed op het vetgehalte letten. dat wist ik niet "blond" :shh:

10

In de bakkerij gebruiken we Debic 35%, maar die is helaas enkel in minimaal 2 liter te verkrijgen. Voor privégebruik ben ik zeer tevreden over de Campina 40%, die klopt snel en gemakkelijk op.
En je mag Wendy zeggen hoor !

11

CakeStudio schreef:

En je mag Wendy zeggen hoor !

ben nog niet zo lang op het forum dus ken jullie nog niet zo goed vandaar dat ik jullie namen niet weet  :o
maar bedankt voor de tips Wendy

mischien op de beurs 8/9 okt. dat ik er een paar van het forum ga ontmoeten zou wel leuk zijn kun je bij de naam ook een gezicht vormen :Y

12

boonsnic schreef:

mischien op de beurs 8/9 okt. dat ik er een paar van het forum ga ontmoeten zou wel leuk zijn kun je bij de naam ook een gezicht vormen :Y

sowieso is de stand van deleukstetaarten.nl bemant met forumleden :Y

ik zit/sta bij de stand van cakesbybien.nl en ben er beide dagen. zou het leuk vinden als je even gedag komt zeggen  :)

groetjes Tirza     

13

Balen is dat he??
Ik heb tot nu toe nog geen mislukt slagroom gehad, maar wel eentje die "doodsloeg"..

Ik gebruik verschillende slagrooms, van Friesche Vlag, of AH huismerk, of welke dan ook.. Maar gooi er altijd een zakje klopfix door én 4 scheppen suiker, per bekertje slagroom..

Of dat nu voor het mixen ook verschil uitmaakt, denk het niet, maar ik vind de slagroom dan het lekkerst

Fear can hold you prisoner, Faith can set you free.

14

ik doe 150g suiker op 1 liter slagroom, nooit klopfix. In de bakkerij doen ze enkel een stabilisator bij de slagroom bij heeeel heet weer, verder nooit. Ik heb het hier thuis zelf nog nooit gedaan.

Als er een kans inzit, dan ga ik zeker naar de beurs. De kans is echter klein wegens druk  :(

15

tipsytaartje schreef:

ik zit/sta bij de stand van cakesbybien.nl en ben er beide dagen. zou het leuk vinden als je even gedag komt zeggen  :)

Ik ben heel benieuwd en zal zeker gedag komen zeggen wil jou wel eens in het eggie zien :lol:  en de rest ook natuurlijk.

Cakesbybien.nl ook super heb er al verschillende uitstekers van
moet er niet teveel kijken op de site, blijft altijd iets aan de vingers plakken :lol:

Hoop dat er meer mensen van het "zonnige zuiden" gaan en anders alleen, maar in ieder geval tot de 8 ste

16 Laatst bewerkt door Pooh (23-08-2010 19:15)

Een schepje bbrmix doet ook wonderen! Ik zag het binnen no time steviger worden, het waarom weet ik niet, maar het werkt. Dus als het nog iets te slap ik, een schepje bbrmix erbij en nog heel even kloppen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

Pooh schreef:

Een schepje bbrmix doet ook wonderen! Ik zag het binnen no time steviger worden, het waarom weet ik niet, maar het werkt. Dus als het nog iets te slap ik, een schepje bbrmix erbij en nog heel even kloppen.

Oke die onthoud ik ook even, bedankt pooh voor voor de tip schrijf hem bij mijn lijsje.

Waren inderdaad een beetje af aan het dwalen :lol: van mijn vraag

18

Whaha, geeft niet, een T&T inventarisatie is ook heeeeeel belangrijk. ;)

Forumstand en demo patchworkcutters. :P Voorstellen is een must!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

19

Pooh schreef:

Whaha, geeft niet, een T&T inventarisatie is ook heeeeeel belangrijk. ;)

Forumstand en demo patchworkcutters. :P Voorstellen is een must!

Nu we toch aan het inventariseren zijn :Y
Ik vind jou dus bij de forumstand, Ben wel heel benieuwd naar jullie allemaal, volg al een tijdje het forum durf nu ook een beetje te reageren/vragen en plaatsen.
Maar er zijn verschillende namen die met regelmaat voorbij komen en die wil ik wel eens ontmoeten in het eggie by the way de demo's zijn gedurende de hele middag en de workshops zal nog eens op de site kijken. nou tot de 8 ste dan

20

Wat ik altijd doe: eerst mixen in de machine en als ik denk dat hij bijna goed is pak ik de handgarde. Met de machine klop je inderdaad vaak net een seconde te ver. Met een losse garde in de hand heb je het veel beter in de gaten...

21

:nooo  is het vandaag slagroom misluk avond ofzo.. ik slagroom aanmaken.. om een bokkepootjes creme vulling te maken.. helaassss

slaat ie gewoon 'door' ik heb dat nog nooit gehad.. ik had eerst geruime tijd met de hand gemixt.. en hij werd maar niet stijf.. klopfix er zelfs door.. en het lukte maar niet.. toen gestopt en dacht.. nou dan doe ik het nog even met de hand.. ging met de kom zitten.. en sloeg 10x ofzo..

boter aan de garde en 'water' in de kom.. had dit nog NOOIT gehad...

en nu geen klopfix meer.. dus maar gevuld met iets anders ;)

22

Ja dat bedoel ik HeidY dat heb ik ook maar dan iedere keer,

maar net als Djehr { bedankt voor de tip}, ga ik het op die manier ook doen de volgende keer en alles goed koud in een rvs gekoelde kom

maar weer een mut slagroom inslaan  :lol:

word er niet goed van dat zoiets simpels als slagroom kloppen mij nie lukt :s

23

oh en slagroom moet je nooit op hoge snelheid kloppen

24

etmc schreef:

oh en slagroom moet je nooit op hoge snelheid kloppen

Dit mag wel hoor, je moet alleen uitkijken dat je geen boter aan het maken bent ivp slagroom.

25

bij  mij lukt slagroom ook nooit zonder klopfix erdoor. Ik heb een handmixer dus daaraan moet het ook niet liggen volgens mij.

Het blijft zo altijd waterig... kan het liggen dat ik in zo'n plastic kom mix?