1

Onderwerp: appeltaart met bbr - vraag-

Bij een gekochte appeltaart zat er een keer een soort bbr onder de appels. Is dit ook mogelijk als je dit zelf maakt?
Ik heb de bbr van de webshop.
Moet je er wat minder water bij doen zodat het vocht van de appels er nog wat in kan trekken?

Graag hoor ik jullie tips!

2

Re: appeltaart met bbr - vraag-

Ik ken wel beetje custard pudding of poeder onderin. Tegenwoordig kun je ook zo'n appeltaartmix kopen waar 1 of ander iets bijzit. Misschien is dat wat je bedoelt?

3

Dank je voor je antwoord.
Ik bedoel dat je op de deegbodem een laag bbr maakt en daarbovenop de appels.
Kan dat?

4

ja dat kan, ga even voor je zoeken

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Deeg:

70 gram witte basterdsuiker

140 gram boter of margarine

210 gram Zeeuwse bloem (anders tarwebloem)

iets zout

Vulling:

700 gram goudreinetten in schijfjes

125 gram gewone suiker

3 grote eieren

120 ml room of koffiemelk

geraspte schil van 1 citroen

1 tl kaneel

3 flinke eetlepels gewone bloem

1 eetlepel custard poeder

Bodem: paneermeel en abrikozenjam (of marmelade)

En een springvorm van 24 cm doorsnee

1 Verwarm de oven voor op 200 graden. Maak het deeg en koel het in de koelkast. Doe dit het liefst een avond van tevoren. (Als je hem op dezelfde dag wilt maken rol dan het deeg uit, doe hem meteen in de vorm, druk goed de naadjes aan en laat hem dan een halfuurtje koelen.)

2 Klop voor de vulling de eieren, room, suiker, bloem, custardpoeder, citroenrasp en kaneel. Haal het deeg uit de koelkast en bekleed de vorm hiermee. Smeer op de bodem een dun laagjes jam en doe daarop een dun laagjes paneermeel.

3 Verdeel de appels mooi in de vorm, laat de schijfjes elkaar overlappen. Giet het beslag van stap 2 hieroverheen, bestrooi lichtjes met kaneel en zet hem in de oven. Bak de taart in 1 à 1,5 uur. Prik even met een sateprikker in het deeg om te kijken of hij gaar is (dan komt de prikker er weer schoon en droog uit).

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Dank je wel  :)   :thumb: