Onderwerp: Superblij en trots, m'n 1e taart met fondant
Vandaag een taart gemaakt voor onze jongste die vorige week jarig was en het morgen viert.
Had al 2 slagroomtaarten gemaakt maar dit was mn 1e echte taart helemaal bekleed met fondant.
Ben superblij en toch ook behoorlijk trots want vind dat ie zeer goed gelukt is voor een 1e keer.
Helemaal perfect is ie niet, 2 hoekjes zijn niet helemaal strak omdat ik de plooien niet goed wegkreeg, de sierrand vind ik eigenlijk te saai enaan de onderkant liep ie iets naar binnen toe waardoor ook de sierrand iets naar binnen werd gedrukt. Ik heb (nog) geen letteruitstekers dus heb het maar geschreven met gekleurde glazuur, ook niet helemaal perfect.
Woody zelf vind ik ook goed gelukt op zich. Zat eerst te twijfelen of ik wel zwarte randjes zou doen, maar bedacht dat ik dat toch mooier zou vinden. Toen zat ik te twijfelen of ik dat met glazuur zou doen of met fondant. Tis fondant geworden, best lastig om van die hele dunne sliertjes te maken en hier en daar had het ook nog wel wat dunner gemogen.
Alleen beetje apart dat de hoed een beetje zweet en de rest van de fondant niet. Misschien omdat daar meer kleurstof door zit??
Maar goed, verder erg tevreden dus.
Hij is gevuld met mbc met een butterscotch chocoreep en aardbeienslagroom (slagroom + saroma).

dus knap gedaan
.