1

Onderwerp: Superblij en trots, m'n 1e taart met fondant

Vandaag een taart gemaakt voor onze jongste die vorige week jarig was en het morgen viert.
Had al 2 slagroomtaarten gemaakt maar dit was mn 1e echte taart helemaal bekleed met fondant.
Ben superblij en toch ook behoorlijk trots want vind dat ie zeer goed gelukt is voor een 1e keer.
Helemaal perfect is ie niet, 2 hoekjes zijn niet helemaal strak omdat ik de plooien niet goed wegkreeg, de sierrand vind ik eigenlijk te saai enaan de onderkant liep ie iets naar binnen toe waardoor ook de sierrand iets naar binnen werd gedrukt. Ik heb (nog) geen letteruitstekers dus heb het maar geschreven met gekleurde glazuur, ook niet helemaal perfect.
Woody zelf vind ik ook goed gelukt op zich. Zat eerst te twijfelen of ik wel zwarte randjes zou doen, maar bedacht dat ik dat toch mooier zou vinden. Toen zat ik te twijfelen of ik dat met glazuur zou doen of met fondant. Tis fondant geworden, best lastig om van die hele dunne sliertjes te maken en hier en daar had het ook nog wel wat dunner gemogen.
Alleen beetje apart dat de hoed een beetje zweet en de rest van de fondant niet. Misschien omdat daar meer kleurstof door zit??
Maar goed, verder erg tevreden dus.

Hij is gevuld met mbc met een butterscotch chocoreep en aardbeienslagroom (slagroom + saroma).

http://94.100.124.25/1069450001-1069500000/1069477801-1069477900/1069477807_5_Qyi7.jpeg

http://94.100.124.140/1069450001-1069500000/1069477801-1069477900/1069477888_5_gFac.jpeg

http://94.100.124.177/1069450001-1069500000/1069477901-1069478000/1069477960_5_aCxF.jpeg

2

Re: Superblij en trots, m'n 1e taart met fondant

Mooooooi !! :thumb:

3

mooi

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

4

Knap gedaan! :thumb:

5

Heel mooi!  :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

superleuk :Y

7

trots mag je zijn !!!!!!!!!!!!!!
eerste keer met fondant en al zo mooi als iemand die er al 300 heeft gemaakt !!!!!!!!!!!!!!!! :Y

hoe heb je dat binenste zo mooi geel gemaakt ?

niet stoppen met taarten maken want hier ben je voor geboren ! :thumb:

INACTIEF

8

zo en dat voor een 1ste keer!ik ben nu 2 jaar bezig ongeveer en ik heb zelf nog nooit een puzzelplaatje gemaakt :o dus knap gedaan :Y

9

Wat een mooie eerste fondant taart!!!! :thumb:

10

super mooi :thumb:

11

Wauw, mooi gedaan zeg!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

12

Inderdaad een prachtig puzzelplaatje!

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

13

een plaatje hoor!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

14

Prachtig hoor naamgenoot ;).

"Life begins where your comfortzone ends."

15

Mooi hoor ! En die hoekjes van een vierkante taart, vind ik ook erg lastig. Zeker met fondant, want dat is best wel zacht.
Plaatje is hartstikke goed. Je zoon zal hem vast super hebben gevonden.  :thumb:

Groetjes, Mandy

16

boterkoekje schreef:

trots mag je zijn !!!!!!!!!!!!!!
eerste keer met fondant en al zo mooi als iemand die er al 300 heeft gemaakt !!!!!!!!!!!!!!!! :Y

hoe heb je dat binenste zo mooi geel gemaakt ?

niet stoppen met taarten maken want hier ben je voor geboren ! :thumb:

Dat binnenste is ook gewoon fondant. Heb een lap geel uitgerolt en mbv de bodem van de sprinvorm een vierkant uitgesneden en dat bovenop de taart gelegt. Daarna de blauwe lap eroverheen gelegt (daarvoor was ik vooraf beetje huiverig, zag al helemaal voor me dat dat niet ging lukken en scheuren en weet ik veel wat, maar ging zowaar helemaal goed). Daarna een ronde kom erop gezet en voorzichtig rondom uitgesneden want mocht niet door het geel heen natuurlijk. Randen beetje gladgemaakt en toen voorzichtig Woody erin gelegt.

Maar jullie laten me wel blozen hoor met al die complimentjes :)
Ben blij met het resultaat maar heb ook nog veel te leren.

17 Laatst bewerkt door girafje (23-08-2010 10:30)

Wow...die is mooi geworden! Ik loop zelf ook altijd te stoeien met fondant. Bekleden met marsepein lukt mij tot op heden altijd beter...

Ieder moment is een taartmoment
Groetjes, Harriët