1

Onderwerp: Spoed! Smeltende fondant

Voor het eerst heb ik smeltende fondant. Heeft iemand tips om dit tegen te gaan? Het ligt niet aan de botercreme want de fondant die ik nog niet op de taart heb gedaan heeft dit ook. Het rolgordijn in de keuken is naar beneden, ramen zijn toe, er staat een giga-ventilator op en hij smelt gewoon helemaal. In de koelkast zetten helpt, de taart staat er nu in en die droogt op maar als ik de fondant er terug uithaal begint het helemaal opnieuw. Wie kan mij helpen?

2

Re: Spoed! Smeltende fondant

Helaas heb ik geen idee wat je er tegen kan doen... misschien iemand anders?......

3

Ik denk.. dat de taart dan steeds een klap krijgt (in de koelkast en eruit halen) te groot temperatuurs verschil waardoor ie gaat zweten..

Als er alleen BC in zit en dus buiten de koelkast kan blijven kun je hem het beste laten opdrogen in de buurt van een ventilator..

Vooral niet aankomen als ie zweterig / vochtig is.. die vlekken krijg je niet meer weg!

4

oke bedankt, er zit lemoncurd en jam in, die kunnen wel buiten de koelkast, toch?

5

Ja dat is geen punt.

En ik heb je titel inhoud gegeven..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Marianne schreef:

Ja dat is geen punt.

En ik heb je titel inhoud gegeven..

Bedankt! Ondertussen is de taart opgegeten, ze heeft het uitgehouden tot het eten maar is niet meer opgedroogd.