Onderwerp: Een bruidstaart. Maar dan anders.....
Ca. een 1/2 jaar geleden kreeg ik het verzoek van de instructrice van de plaatselijke rijvereniging of ik haar bruidstaart wilde maken. Maar het mocht geen tradionele zijn maar geheel in westernstijl. De hele dag stond namelijk in het teken van western en de trouwlokatie, een binnenmanege, zou helemaal tot een reuze saloon worden omgebouwd.
Heb haar gevraagd of ik in de details wel mocht laten zien dat het om een bruisdtaart zou gaan en dat was prima zolang het maar niet 'truttig' en 'zoetjes' werd maar stoer!
Dit is hem geworden:
In de kleine details komt de 'bruidstaart' terug; hartjes ipv sterren op de westernhoeden; hartjes ipv spijkers op de broekzakken; LOVE in de sheriffsterren en JUST MARRIED op de stoere gesp van de riem:
en hij paste perfect tussen de decors:
De taart stond wel op een 'enge' bepaald niet stabiele plek namelijk op een wiebelende statafel die weer op wiebelende houten vlonders stond. Door het voorgaande en de hoge omgevingstemperatuur van meer 30graden bleef het hoefijzer jammer genoeg niet staan en brak in 3 stukken. Ik heb toen als een puzzek bovenop gelegd....
Desondanks vond het bruidspaar het doodzonde om de taart aan te snijden en vroegen mij me om ze daarbij te helpen: