1. oven voorverwarmen
2. Eieren kapot slaan in een bakje, een beetje losmaken en eventjes in de magnetron doen tot ze lekker warm aanvoelen.(of ongeveer 5 min. de eieren in heet water leggen.
3. eieren in de keukenmachine doen of in een grote kom.
4. Het afgewogen biscuitmix erbij doen met het water.
5. 8 minuten op de hoogste stand mixen in de keukenmachine (met de handmixer iets langer ''8.30 a 9 min''.)
6. 2 minuten op de laagste stand nadraaien. (met de handmixer iets langer ''2.30 a 3 min''.)
7. alles in de vorm doen, gebruik een pannenlikker om alles zo goed mogelijk eruit te halen.
8. mooi glad strijken.
9. 35 minuten in de oven als je een hetelucht oven hebt. (met andere ovens weet ik het niet precies.)
10. kijk of die gaar is met een sate prikker en stort hem ondersteboven op een doek waar die af kan koelen en rechter wordt.
Tips en een beetje ervaring!
1. ik heb het een keer gemaakt met verse eieren maar daaroor werd mijn kapsel niet mooi hoog en smaakten op een één of andere manier minder lekker.
2. De eieren moeten echt lekker warm aanvoelen! Als je ze in de magnetron doet moet je af en toe goed roeren want oppeens is het wamer dan voor je erin ging roeren.
3. De biscuitdeeg kan je beter te lang mixen dan te kort!
4. De oven moet goed voorverwarmd zijn!
5. Je biscuit kan beter iets langer dan te kort in de oven zitten (ook alweer niet te lang want dan is het errig droog!)
6. laat je biscuit omgedraait op een doek afkoelen zodat het mooi recht is.
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen hebt.
Groetjes!