1 Laatst bewerkt door citroentje (19-08-2010 15:23)

Onderwerp: Sesamstraat voor pepijn.. wat vinden jullie er van ??

Jaaaaa, hij is af, een week geleden al begonnen met boetseren van elmo en pino. Nou zoveel ervaring heb ik nog niet dus deze 2e bestelling was nog steeds erug spannend (gaat het ooit over??) Gisteren de biscuit al gebakken en vanmorgen om 7.30 stond ik slagroom te kloppen. Manlief de taart keurig recht gesneden, maar hij stond verkeerd om..... oeps en ik was al aan het vullen, dus de bovenste laag opgekeerd en goed afgesmeerd, ging prima gelukkig  ;)

Het bekleden ging wel aardig, maar jemig een 25 cm taart is wel een stukkie groter dan de 20 cm variant, dus wat een lap om uit te rollen  :P . Keurig rietjes onder de komt van elmo en pino gedaan, afgeknipt en vastgelijmd met een beetje tyloselijm. Later zag ik dat ik iets teveel lijm had gedaan en dat het om elmo heen iets nattig was en elmo ging toch iets scheefff, zegt de perfectionist  :o.

http://94.100.124.43/1066250001-1066300000/1066255201-1066255300/1066255267_5_ch40.jpeg
Ik hoop dat de jarige en de rest van de vistite de taart lekker vinden. Gevuld met slagroom en verse aarbeien. Ballonnen er voor vervoer maar weer uit gehaald en er los bijgegeven, ging toch hangen/uitrekken.... zijn daar 'trucjes' voor??

Maar graag jullie mening en tips ook altijd welkom!!  :lol:

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: Sesamstraat voor pepijn.. wat vinden jullie er van ??

Mooi hoor! Echt super gedaan! :thumb:

Echt super leuk!

4

wat issie leuk!!! :Y  :Y
Knap geboetseerd en je taart ziet er mooi strak uit!

Groetjes Gerien

5

super leuk!

6

Super schattig, leuk lettertype ook!!

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

7

Bedankt voor jullie complimentjes ! De letters heb ik gekocht bij Zoet met taart uit Bergum (Friesland), kostte maar 6,95, maar er zitten geen gaatjes in de letters... dus met een groot rietje de gaatjes in de P en R gemaakt en die gebruikt voor de puntjes op de i!

8

hij is echt leuk!! heb je ook een beschrijving van pino??

groetjes kim

9

leuk gedaan!!!

10

Leuk hoor! Moet net toevallig voor dit weekend ook een Sesamstraat-taart maken voor Pepijn die 2 jaar wordt :)

11 Laatst bewerkt door citroentje (19-08-2010 17:43)

V!cky schreef:

Leuk hoor! Moet net toevallig voor dit weekend ook een Sesamstraat-taart maken voor Pepijn die 2 jaar wordt :)

Dat is toevallig! Heb je een foto, of staat ie ook in de parade?

@kim:

Ik heb niet echt een beschrijving van pino, heb hem nagemaakt van een plaatje. Eigenlijk heb ik een lijfje gemaakt van fondant met tylose, rond en dan naar boven toe dunner, dat even een beetje laten drogen en daar allemaal knipjes in gemaakt met een nagelschaartje (heeel schoon nagelschaartje  :D ) Idem met het hoofd en de vleugels, handjes apart en eraan gelijmd. Zijn grote poten (haha) een kele gerold, de dikke kant beetje plat gemaakt/in vorm, 2 inkepingen gemaakt en een beetje gevormd met mijn vingers, daarna 2 gaten in de onderkant van pino's lijf en daar het eerste stukje van de beentjes in gedaan met een beetje lijm. (eetbare). Op pino zijn hoofd allemaal kleine waterdruppelvormige dingetjes geplakt, even vasthouden en voila  :P . Was best lastig, maar het gaat wel steeds beter als je vaker een figuurtje maakt.

Hoop dat je er zo iets mee kunt!

De lastige zijn toch de bekende figuren, die moeten echt lijken  :lol: .

Groetjes Tamara

12

mijne moet nog gemaakt worden, is voor komende zondag, dan is er het feestje voor z'n 2de verjaardag, en nu ik er aan denk, het is ook mijn 1ste taartjubileum  ;)

13

He V!cky,

Opes had je berichtje niet goed gelezen, zie nu ook dat er staat dat je de taart nog moet maken  :o !

Dubbel gefeliciteerd!! Woon je in Brugge?? Vrienden van ons ook!! Mooie stad!

14

Mooie taart!

15

Hoi citroentje, Mijn Pepijn-SesamstraatTaart is een feit... te bezichtigen op http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126080346  ;)

16

V!cky schreef:

Hoi citroentje, Mijn Pepijn-SesamstraatTaart is een feit... te bezichtigen op http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126080346  ;)

Hoi V!cky, Ik heb hem bekeken, leuk gedaan hoor, mooie stapel, leuke kleuren en super Elmo !!!

Groetjes Tamara

17

Mooi taartje en goed geboetseerd!

18

Hij is ergg leuk, ik ben nu 9 maanden bezig ik maak er nu af en toe 7 in de week.

Met een maandje boetseer je de hele kinder boederij op de taart haha ik zit af en toe op de bank dat ik denk heb ik dat allemaal gemaakt... :Y

Maar het gaat je heel goed af....  ;)  heel veel succes nog

gr sam

www.sprookjestaarten.nl
of hyve sprookjestaarten

19

Wat een super lief taartje!

20

Samanthaberg schreef:

Hij is ergg leuk, ik ben nu 9 maanden bezig ik maak er nu af en toe 7 in de week.

Met een maandje boetseer je de hele kinder boederij op de taart haha ik zit af en toe op de bank dat ik denk heb ik dat allemaal gemaakt... :Y

Maar het gaat je heel goed af....  ;)  heel veel succes nog

gr sam

Hoi Sam,

Bedankt voor je leuke reactie! Ik heb je website even bekeken, jemig wat een prachtige taarten. De mensen in mijn omgeving vinden dat ik ook maar een website moet maken en taarten moet gaan verkopen, maar dat durf ik niet zo goed...... misschien een brutale vraag maar verkoop je veel taarten via de website? Ik vind het nog best eng een taart voor iemand te maken en al helemaal een goede prijs te bepalen. Geen idee hoeveel ik erbij opmoet tellen voor mijzelf. Een taartje van 20 cm kost mij aan materialen ed snel 15 euro.... 

Groetjes Tamara

21

wat een gave taart zeg!! Heel mooi gemaakt..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl