Re: 2 vraagjes in één
De cake staat in de oven ik wist het niet zeker van de bloem en heb zelfrijzende bloem gebruikt. Het beslag zag er wel goed uit, nu afwachten.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 2 vraagjes in één
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
De cake staat in de oven ik wist het niet zeker van de bloem en heb zelfrijzende bloem gebruikt. Het beslag zag er wel goed uit, nu afwachten.
Laat je weten hoe hij geworden is? Ben wel benieuwd naar de variant met zelfrijzend bakmeel
mmm wat een lekkere recepten. Staan deze al bij de recepten ? Anders ga ik ze niet meer terugvinden als ik ze ineens wil maken . Bedankt Suikertaartjes Suuz !
Wat een super cake recept! Heb ik geluk dat ik hier op klik
Is het bij deze cake niet nodig dat je de bloem erdoor spatelt? Dit vind ik altijd zo lastig omdat ik niet weet of ik dat wel goed doe.
Ik heb nl wel een heel erg lekker recept van een lemon-yoghurt cake maar die wordt niet hoog en ik heb het vermoeden dat het aan mijn spatel-techniek ligt
Hij ziet er al erg goed uit , hij is al hoog moet nog ongeveer 5 minuutjes in de oven spannend!
Nee ze staan niet bij de recepten, dat vond ik nogal arrogant om te doen. Ik geef ze alleen als iemand ze wil hebben.
Ik vind het een beetje raar om mensen er maar te pas en te onpas mee dood te gooien
De bloem hoef je er niet door te spatelen hoor, maar ook niet te lang meer mixen als je de bloem erdoor gezeefd hebt.
Wat voor recept is dat dan met citroen? Misschien kan ik je helpen
@ suikertaartje suuz ik vind je juist altijd behulpzaam en weet vaak raad
Dank je wel, dat is lief van je
Ik heb de cake net in folie gedaan, hij was toen ik hem uit de oven nam zo'n 7 cm. Na het afkoelen was hij nog maar een kleine 5 cm en was hij aan de bovenkant wat ingezakt. Weet jij wat ik hier in het vervolg aan kan doen? Ik ga nu nog een met 2 eieren bakken, die van daarnet was er een van 6 eieren in een 24cm vorm, en die dan onder die van 6 cm zetten. Zou dit lukken? Ik denk namelijk dat die van 5 cm te laag is om zo'n wave te maken.
Ja dat kan wel hoor, maar ik zou geen zelfrijzend bakmeel meer gebruiken dan. De rijzing (is dat een woord) wordt in dit recept juist verkregen door het ontzettend luchtig kloppen van de boter. Daarom is die stap juist zo belangrijk.
Waarschijnlijk is hij ingezakt omdat hij nu zoveel gerezen was door het bakmeel, dat hij de lucht niet kon vasthouden erna.
De cake rijst van zichzelf dus wel wat, maar ook niet veel hoor. Meestal een centimeter of twee bij mij, dus ik vul de vorm altijd voor 2/3.
Succes!!
sarahtje, hopelijk vind je het niet erg dat ik ook je topic gebruik
Ik ben ook juist blij met je recepten Suikertaartjes-Suuz! Ik heb er nog opgeslagen
Dit recept gebruik ik:
Yoghurt-citroencake
Ingrediënten
1 citroen
250 g zachte boter
1/2 tl zout
250 g suiker
5 eieren
300 g zelfrijzend bakmeel
1.5 dl yoghurt op kamertemperatuur
Bereidingswijze
Oven voorverwarmen op 160C.
Beboter de cakevorm en strooi er wat bloem in, schud de overtollige bloem eruit.
Rasp de schil van de schoongeboende citroen en pers 1 helft uit.
Roer de boter, het zout, de suiker en de citroenrasp in ca. 10 minuten romig.
Klop er een voor een de eieren door.
Spatel afwisselend gezeefd meel en yoghurt erdoor en roer het citroensap erdoor.
Schenk het beslag in de beboterde vorm en bak de cake in het midden van de oven in ca. 70 minuten gaar en bruin.
sarahtje, hopelijk vind je het niet erg dat ik ook je topic gebruik
Nee hoor
Die klinkt ook erg lekker zeg, die ga ik zeker eens maken!
Dank je wel!
We hebben uiteindelijk dit recept gebruikt
Chocolate chip cookies:
360 gram boter
250 gram basterdsuiker
250 gram bruine suiker
1 zakje vanillesuiker
2 eieren
660 gram bloem
2 theelepels bakpoeder
1 theelepel zout
650 gram gehakte chocoladereep (puur of melk)Alles mengen in een kom en goed kneden. Dan behoorlijk slordige klompjes maken (zodat de chocoladestukjes uitsteken) en bakken op 175 graden ongeveer 12 minuten.
Het is echt een belachelijke hoeveelheid, maar ze zijn altijd verbazingwekkend snel op
De koekjes waren zeer geslaagd, ze waren erg lekker maar wel vrij hard. Volgens mij kwam dit door de oven die we niet helemaal juist konden instellen.
.
Even laten afkoelen in het blik en inpakken in folie als de cake nog warm is, dan krijgt hij niet de kans om uit te drogen.
Doe je dit alleen bij 'gewone' cake (roomboter cake), of is dit ook een tip voor biscuitkapsels? Ik laat die namelijk altijd eerst afkoelen voordat ik hem in folie verpak.
Heb je wel een koekjes recept dan?
Hier mijn opa's cakerecept, het geheim zit hem in het kloppen van de boter. Dat is heel belangrijk, dus echt heeeeeel goed opvolgen!
Klop 250 gram zachte boter met 250 gram suiker tot de boter wit is en de structuur van slagroom heeft. De suiker is nu bijna opgelost.
Klop er dan 1 voor 1 vier eitjes door en schraap de kom tussendoor goed schoon. Het volgende eitje pas toevoegen als de vorige helemaal opgenomen is.
Dan 200 gram bloem erboven zeven met anderhalve theelepel zout en kloppen tot een homogeen mengsel.Dan ongeveer een uurtje bakken in een voorverwarmde oven op 150 graden in een ingevet en met bloem bestoven bakblik.
Even laten afkoelen in het blik en inpakken in folie als de cake nog warm is, dan krijgt hij niet de kans om uit te drogen.
Je kunt de cake het beste snijden als hij goed gekoeld is.Veel plezier met je nichtjes en succes met je wavy!
Eehh.. moet er echt zóveel zout in?? Of moet het misschien bakpoeder zijn? Gaat er trouwens geen bakpoeder in dit cakerecept?
Er moet echt zoveel zout in, en nee er hoeft geen bakpoeder in.
@Almie:
Dit geldt alleen voor cakerecepten, en misschien ook niet voor iedereen hoor. Ik vind het zelf lekkerder
Biscuit vergt een wat strakkere aanpak, dus die kun je het beste een paar minuutjes in het blik laten afkoelen (2 minuutjes maar hoor) en dan meteen storten op een rooster.
Dan pas inpakken als hij goed is afgekoeld.
@ Sarahtje:
Jammer dat de koekjes zo hard waren geworden, dat is natuurlijk niet de bedoeling.... Stond je oven misschien te heet?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 2 vraagjes in één