1

Onderwerp: biscuitmix uit webshop of ingredienten handmatig cremeren als in TAART

Morgen ben ik van plan om mijn eerste biscuit te bakken in 20 jaar tijd of zo. Geen speciale gelegenheid, maar ja, eens moet je de stap nemen.
Ik heb de biscuitmix van de webshop in huis en dat lijkt vrij makkelijk, hup in de bak, mixen, geduld hebben; de kitchen aid staat op de verlanglijst maar is helaas niet aanwezig op het aanrecht, en bakken.
Alleen.... ik heb ook het boek TAART en daarin hebben de dames het over cremeren. In bloem zitten gluten en die wil je niet stretchen zoals in brood , dus doe je de bloem angstvallig op het laatst erdoorheen. Dit zorgt ervoor dat het kapsel minder droog wordt. Ervaring met broodbakken heb ik wel, ervaring met taart bakken echter nog niet.
Wat vinden jullie. Moet je het echt zolang kloppen, is het dan nog steeds lekker of gebruik je de mix vooral voor het gemak.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: biscuitmix uit webshop of ingredienten handmatig cremeren als in TAART

In het boek TAART wordt heel veel met cakebeslag gewerkt in plaats van biscuit.

Ik zou de richtlijnen aanhouden van de mix, waarbij het wel heeeeeel belangrijk is dat je heeeeeeeeeel lang klopt, zeker als je met een handmixer aan de slag gaat.

Heel veel succes en plezier, laat je het resultaat ook zien?

:rolleyes:

4

zoethoudertje schreef:

Dit snap ik niet helemaal, heb ik iets raars gezegd?

AnjaH schreef:
zoethoudertje schreef:

ik snap hem ook niet  :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik denk dat ze bedoeld; eerst kijken of het lukt en dan laat ze hem misschien wel zien  :lol: .

Groetjes Eline

:lol:  :lol: Ik weet niet of ik het resultaat wel durf te laten zien. Ik zie zo veel moois, hier hoor ik niet bij hoor, tenminste nog niet.
Eigelijk heb ik al best het een en ander in huis maar nog niet genoeg om ECHT lekker aan het werk te gaan. Verkeerde kleuren (poeder ipv gels). 
Misschien wordt de taart wel maagdelijk wit? Mmmm, wil ik wel de pearl spary hebben en die heb ik niet; de wenslijst is weer behoorlijk aan de maat. Heb ik de kitchen aid al genoemd?

8 Laatst bewerkt door Doran (18-08-2010 21:18)

AnjaH schreef:
zoethoudertje schreef:

Volgens mij hebben sommige mensen niet door dat deze smiley sarcastisch/hooghartig overkomt en ergernis uitstraalt :)

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

Doran schreef:
AnjaH schreef:
zoethoudertje schreef:

Volgens mij hebben sommige mensen niet door dat deze smiley sarcastisch/hooghartig overkomt en ergernis uitstraalt :)

Dat was niet mijn bedoeling, misschien beter: :o ?

10

Hoewel het heel erg leuk is om in taartboeken te lezen en kijken, het is zeker een favoriete bezigheid van mij, er is maar een manier om er achter te komen of het lukt en dat is gewoon om het te doen!!! Dus zoethoudertje, gewoon lekker gaan beginnen en als het niet helemaal lekker gaat, gewoon weer opnieuw beginnen.

We zijn allemaal ooit ergens begonnen, dus het gaat vast helemaal goed komen!!!