1

Onderwerp: Iedereen kan het... behalve ik...

Vandaag was mijn 5e (misschien zelfs 6e) poging om cupcakes te bakken. Ik heb echt geen idee wat er is mis gegaan. Heb alles opgevolgd in de beschrijving van Nigella Vanille Cupcakes, maar het lukt me echt niet.

Heb ook steeds verschillende warmtes gebruikt van 150 graden tot 200 graden. Steeds een andere graden per keer. Van 20 min tot soms wel 50 min. Ik weet het echt niet meer!

Ik gebruik een hetelucht oven.

Als ik een biscuit bak, lukt dat wel! Dan doe ik 20 min op 140, 15 min op 160 en 10 min op 175. En die is dan echt helemaal goed!

Wat gaat er mis?

2

Re: Iedereen kan het... behalve ik...

Wat gaat er precies mis dan?

heb dit recept ook wel eens geprobeert maar vond het niet zo geweldig
mischien andere wel maar bij mij bleven ze heel laag en kei hard
ik gebruik dit recept

ook eens op het forum tegen gekome

250gr.ZelfrijzendBakmeel
250gr.Boter
250gr.Eieren(ong.4groteeieren)
250gr.Suiker
1zakjevanillesuiker
2 el melk

Eerst boter en suiker (ook vanille suiker) goed doormixen, dan 1 voor 1 de eieren erin, weer goed mixen, dan het bakmeel (gezeefd) erdoor en weer goed mixen. cups ongeveer 2/3 vullen. Op 185 graden 20-25 minuten (na 20 min. even een prikkertje erin). De mijne worden nooit bruin, ze blijven licht. Ik bak ook in een siliconenvorm met cc papiertjes erin.

ps niet te lang mixen anders komt er lucht onder het cupcakje

eet gezond..... eet een.....taartje

4

De cupcakes worden niet gaar... Helemaal vergeten neer te zetten... Sorry...

dus nog hard en ongerezen <-- schrijf je dat zo :think:

heb ik ook al tijd met dat recept

anders mischien de mix uit de hebshop proberen?

eet gezond..... eet een.....taartje

6

Hoe lang mix je alles? Ik gebruik alleen maar dit recept en het mislukt inderdaad nooit. (Daarbij vind ik ze ook nog eens lekkerder dan de cc-mix, ben ik de enige? :think: ;) )
Maarrrr, je moet met name de eieren maar heel kort mixen, maar precies totdat alles opgenomen is. Dus de -logische- gedachte van 'hoe langer ik mix, hoe luchtiger het wordt', gaat hier niet op!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Hmm dat is wel vreemd dat ze niet gaar worden.
Ik doe het onderstaande en ze zijn nog nooit mislukt:

125 gr boter
125 gr fijne kristal suiker
2 grote eieren
125 gr zelfrijzend bakmeel
1/2 theelepel vanilleextract
2-3 el melk

Verwarm de over voor op 180 C. Vet de cc vorm in, zorg dat de eieren op kamertemperatuur zijn, mix de boter met de suiker luchtig. Klop de vanille erdoor en dan 1 voor 1 de eieren. Voeg na elk ei 1 el bloem toe en daarna de rest de bloem en de melk, even weer mixen en in de bakvorm, dan 20-25 minuten op 180 C.

Wellicht lukt het zo!
Zowiezo belangrijk dat je de oven voorverwarmt!! anders moet je langer bakken. Hopelijk gaat ie wel lukken! Die van mij worden wel bruin en gaar....

8

Ik heb dit recept ook voor de eerste keer gebruikt en ik heb nergens geen problemen mee gehad.
Wel merk ik dat de kinderen deze cupcakes erg lekker vinden want ik heb geen tijd om ze te decoren.
Volgende keer maar iets meer cc's maken.