isabel-le schreef:Mooi spuitwerk voor de 1e keer, alleen wel ontzettend tricky om botercreme te gebruiken, dit blijft nl. "nat" en droogt dus niet op en fondant/ of marsepein vinden dat niet echt leuk, met alle gevolgen ( smelten) van dien!
En ja je moet goed op je spulletjes letten, dus rvs kommen gebruiken ofzo! En niet met je handen etc eraan zitten, of deze vooraf heel goed insmeren met oa Crisco!
Wat een goeie tip om je handen in te smeren met crisco. Dankjewel dat ga ik zeker doen. En je hebt gelijk wat de botercreme betreft. Al was dit wel crusting botercreme die had moeten drogen...(zat eiwitpoeder door) Maarja. Het is dezelfde als waar ik mee afsmeer. Dit is een recept met shortening poedersuiker en eiwitpoeder, dus geen water erin.
Maar is helemaal niet gedroogd, komt misschien door dat halve flesje kleurstof wat erin geroerd zit haha. Owjee..echt een e-nummers taart...
Maar ik heb een hoop geleerd van deze taart.
Spuiten doen we alleen nog maar met royal icing of chocolade, OF het is botercreme op botercreme, maar dan zonder shortening en met boter, want ow ow shortening is echt mijn smaak niet...jakkie.
Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/