Onderwerp: Vriesdilemma! Help!
Ok, mijn probleem is als volgt:
Heb een baby en dus weinig tijd om mn taart te maken (alleen savonds als mn man er is) dus gister biscuit gemaakt, in de koelkast gezet, vandaag gevuld (een laag mascarpone/aardbei en een laag mergpijpjes/slagroom) en omdat ik banh was dat het zou bederven hebk em in de vriezer gezet (gevuld dus en afgesmeerd). Bovendien dacht ik datt met bekleden wel makkelijk zou zijn omdat ie dan lekker hard is. Maar nu lees ik op het forum dus dat de marsepein dan gaat smelten! Maar... Moet ik em dan ontdooien voor het bekleden? Hij moet namelijk tot vrijdagmiddag bevroren zijn (zaterdag nodig) dus dan zou ik em moeten ontdooien voor het bekleden en decoreren en dan weer invriezen tot vrijdag, alleen dat lijkt me niet best voor de vulling
Of is mn enige oplossing nu om em op vriidagmiddag uit de vriezer te halen, laten ontdooien, bekleden en decoreren? Stel datt dan mislukt heb ik geen tijd meer om nieuwe marsepein of fondant te halen... Hou niet zo van dat laatste moment werk.
Oh jee ik weett echt ff nie meer. Mn biscuit en vulling zijn zoooo perfect en ook mooi afgesmeerd... Zou echt hard balen als het hele plan mislukt
Dus samengevat, wat zou je doen?
- marsepein uitrollen, taart uit de vriezer en zo snel mogelijk bekleden en terug zetten (een haast-klus dus). Daarna de decoraties maken dat alles klaar ligt, taart er snel uit alles er snel opgooien, taart weer terug. En dan hopen dat het bekleden en decoreren binnen 10 min gedaan is!
Of:
- Pas vrijdagmiddag eruit halen en in de koelkast laten ontdooien. Als de buitenkant ontdooid en droog is, bekleden en decoreren op je gemak...
Of:
- een andere tip!
Thx!