1

Onderwerp: vraagje over inzakken

hier alweer een vraagje van mij :o  maar ik zit er een beetje mee en wil toch graag weten of jullie nog tips voormij hebben. ik heb al wat taarten gemaakt ook stapel vind het zo leuk om te doenmaar ben wel een piet leut hierin als het niet naar mijn zin ismaakik het overnieuw :o hihi. wat mij nu opvalt is dat als ik de taart gevuld hebt (ik doe ook altijd een dijkje botercreme) en ik smeer het af met boetercreme (1 pakje magarine 1 bus poedersuiker) laat het een dag in de koelkast staan en dan ga ik bekleden gaat opzich wel goed totdat ik ga stapelen ik gebruik dikke milkshakerietjes en kartonnetje om te stapelen maar dan zie ikde taart zeg maar inzakken en krijg je van die lelijke golven zeg maar en daat baalik zooooooo van de ene keer gaat het wel gied maar nu ook weer en ikheb geen tijd om een nieuwe te maken (had een sterfgevalin de familie en lag een beetje achter op schema)
alsikdan hier stapels zit te bekijken denk ik echt wauw dat wil ik ook hoe doen ze dat nou?? iemand misschiennog een tip of doe ik het fout? ikzet de taar altijd in de koelkast gelijk na het bekleden en stapelen dan maak ik alle decoratie klaar en dan haal ik hem uit de koelkast om te decoreren en laat hem eigelijk nooit langer dan 15 a 30 min. uit de koelkast (ligt aan de vulling dan)
hierbij de foto je ziet het aan de onderste taart alsof het erdoorheen zakt maar dat is niet zo :s
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUXLTFYN.

bedankt

Re: vraagje over inzakken

Dan denk ik toch dat de rietjes het gewicht niet kunnen dragen...
Zou pvc bekleed met huishoudfolie of houten dowels gebruiken...
Hoop dat je dat in huis hebt?!

3

angelavanderploeg schreef:

Dan denk ik toch dat de rietjes het gewicht niet kunnen dragen...
Zou pvc bekleed met huishoudfolie of houten dowels gebruiken...
Hoop dat je dat in huis hebt?!

ja heb wel pvc in huis maar ik durf hem er niet meer afte halen :s  straks gebeurdt er iets mee en ikkan geen nieuwe meer maken :nooo  moet morgen weg. ik doe het meestal met pvc maar heb ik eigenlijk niet aan gedacht deze keer :think:  stom

4

Ik heb je titel even aangepast.

Het kan ook aan je tussenkartonnetje liggen, dat die niet stevig genoeg is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik vrees dat ze toch echt van elkaar moeten wil je erachter komen wat het probleem is en het verhelpen...
Heb je niet zo'n optil-ding?
Dan moet het denk ik wel netjes blijven...
Ik vind het trouwens wel een hele gave taart!

6

angelavanderploeg schreef:

Ik vrees dat ze toch echt van elkaar moeten wil je erachter komen wat het probleem is en het verhelpen...
Heb je niet zo'n optil-ding?
Dan moet het denk ik wel netjes blijven...
Ik vind het trouwens wel een hele gave taart!

een optilding??? hahaa ken ik niet ga het wel ff doen zoket een groot broodmes onder het kartonnetje  ooo op goed geluk hahhaa ja het is wel een leuke taart he ook leuk om te horen thanks

Ja sorry...niet erg duidelijk he? :o
Succes!

8

nou heb hem ervan gekregen zonder kleerscheuren :lol:  heb nog maar een aantalrietjes erin gestoken nog een extra kartonnetje ertussen gedaan beetje aangedrukt :shh:  en ik moet zeggen dat het er voor mijn gevoel beter uitziet gelukkig maar wandt het zat me niet lekker :s  bedankt allemaal nu ga ik hem ookmaar bij de show of zetten :9

groetjes

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ILJFV7GP.jpg

9

Marianne schreef:

Ik heb je titel even aangepast.

Het kan ook aan je tussenkartonnetje liggen, dat die niet stevig genoeg is.

bedankt :thumb: