1

Onderwerp: Striktaart Wat een ellende!!

Hierbij het resultaat van mijn striktaart, OK ik ben met het eindresultaat best tevreden maar wat een ellende om zover te komen.

Ik had het hele forum doorzocht voor ik begon naar de probleempjes die je tegen kan komen en hoe je daar dan het best mee om kan gaan. Nou 1 ding viel me op, met marsepein is het een stukje moeilijker dan met fondant. Nou daar ben ik achter! ook had ik na al het lezen bedacht dat ik ermaar heel erg op tijd mee moest beginnen!
Dus 1 week van te voren marsepein met poeder gemengd en laten drogen zoals het hoord 2 uur in de koelkast dan de lussen maken en weer laten drogen. NA 2 DAGEN!! nog zacht
alles opnieuw gekneed nog meer poeder, en weer opnieuw. na 5 DAGEN drogen in de openlucht eindelijk een beetje hard. Dus de strik gemaakt en tot het moment van afgeven ondersteunt en toen leek het goed te gaan, de marsepein was nog goed te eten ondanks het lange drogen in de openlucht.

Nou tips zijn welkom.

Ik heb er een soort van cadeautje van gemaakt, de taart is als bednakje voor het oppassen op onze 2 jongens.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JWVAK6RC-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LKYRON6C-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TRBX8D8Z-D.jpg

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

2

Re: Striktaart Wat een ellende!!

Super knap hoor die strik!! Ik vind het leuk dat je het groene zo om hebt gevouwen op het taartje, lijkt met echt een cadeautje!

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

3

Tja, het is best moeilijk, een strik. Ik heb ook 3 keer alles weg kunnen gooien voordat het me een beetje lukte. En dan inderdaad met fondant, dat werkt volgens mij toch het beste(maar als je pech hebt, en het te dun uitrolt, breekt dat dan weer). Maar hij is goed gelukt hoor. Het is inderdaad net een mooi ingepakt kado.

Groetjes, Mandy

4

Hardstikke leuk!

Maar je hebt het jezelf wel moeilijk gemaakt, hoor!
Marsepein houdt niet van hard worden :nooo , zelfs mét tylose een drama!
Fondant is met tylose in een paar uurtjes uit gehardt!

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

hij is leuk geworden. de volgende keer kun je hem beter van fondant maken. hoeft niet met tylose hoor. ik maak strikken altijd alleen van fondant en nog nooit zacht gebleven.

Groetjes Miranda

6

leuke strik!
mijn marsepein strik was zelfs na 1,5 week nog niet droog....

7

Deze is je goed gelukt toch! :thumb:

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

8

Heel lief kadotje, vooral omdat de strik zo groot is! Er zijn al een paar antwoorden gegeven wat betreft het marsepijn, marsepijn wordt niet hard! Het is te vet door de gemalen amandelen die erin zitten. Als je iets hard wil laten worden, altijd fondant gebruiken! Nog mooier en makkelijker is gum paste, maar dat is wel duurder.
Tylose hoeft dan misschien niet perse, als je geen 5 dagen de tijd hebt om te wachten, werkt het snel heel goed!
Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

9

Leuke kleurtjes heb je gebruikt voor het kadootje!!
Ik ben blij dat ik mijn eerste strik niet met marsepein heb gemaakt, want ik was niet dagen van te voren begonnen.  :D
Hij is wel heel schattig klein! heb je hiervoor een klein bakblikje? of gewoon een lasagna schaaltje gebruikt? dat las ik laatst ook op het forum..

groetjes Linda

10

LinDo's schreef:

Leuke kleurtjes heb je gebruikt voor het kadootje!!
Ik ben blij dat ik mijn eerste strik niet met marsepein heb gemaakt, want ik was niet dagen van te voren begonnen.  :D
Hij is wel heel schattig klein! heb je hiervoor een klein bakblikje? of gewoon een lasagna schaaltje gebruikt? dat las ik laatst ook op het forum..

groetjes Linda

ik heb een klein rond bak blik en toen heb ik hem vierkant afgesneden, dit was niet de bedoeling maar uit nood geboren.
mijn randen van de biscuit gingen elke keer afbrokkelen, dus had op het forum gelezen dat je dan bakpapier recht op langs de rand moest zetten, maar dat was dus in mijn biscuit gaan zitten.

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

11

Dat kan natuurlijk ook ja, van rond vierkant maken. :rolleyes:
Jammer dat het noodgedwongen was, maar hij is toch leuk geworden uiteindelijk :)
Ik doe ook altijd bakpapier aan de binnenkant van mijn bakblik en doe het dan met bakspray "vastplakken" aan de vorm. Tot nu toe is het altijd goed gegaan...

groetjes