Onderwerp: Striktaart Wat een ellende!!
Hierbij het resultaat van mijn striktaart, OK ik ben met het eindresultaat best tevreden maar wat een ellende om zover te komen.
Ik had het hele forum doorzocht voor ik begon naar de probleempjes die je tegen kan komen en hoe je daar dan het best mee om kan gaan. Nou 1 ding viel me op, met marsepein is het een stukje moeilijker dan met fondant. Nou daar ben ik achter! ook had ik na al het lezen bedacht dat ik ermaar heel erg op tijd mee moest beginnen!
Dus 1 week van te voren marsepein met poeder gemengd en laten drogen zoals het hoord 2 uur in de koelkast dan de lussen maken en weer laten drogen. NA 2 DAGEN!! nog zacht
alles opnieuw gekneed nog meer poeder, en weer opnieuw. na 5 DAGEN drogen in de openlucht eindelijk een beetje hard. Dus de strik gemaakt en tot het moment van afgeven ondersteunt en toen leek het goed te gaan, de marsepein was nog goed te eten ondanks het lange drogen in de openlucht.
Nou tips zijn welkom.
Ik heb er een soort van cadeautje van gemaakt, de taart is als bednakje voor het oppassen op onze 2 jongens.

, zelfs mét tylose een drama!