1 Laatst bewerkt door RvanD (14-08-2010 22:48)

Onderwerp: Na Botje en Sebastiaan hier het eindresultaat...

Daar is ie dan! Na eerst mijn boetseersels Botje en Sebastiaan in de rubriek Klein & fijn gepost te hebben hier het eindresultaat. Gelukkig fleuren die beestjes de taart een beetje op, want voor de rest ging alles mis wat er maar mis kon gaan.

Allereerst heb ik een oven die (nog) niet werkt, dus was aangewezen op de bakker voor het kapsel. Deze was erg laag naar mijn smaak, dus dat viel al tegen. Had geen tijd om een nieuwe te bestellen, dus moest het er maar mee doen. Gevuld met aardbeienconfiture (ordinaire jam dus) en chocolademouse en netjes afgesmeerd met botercreme. Vervolgens wilde het marsepein niet de kleur krijgen die ik in mijn hoofd had, dus daar baalde ik ook behoorlijk van. Vervolgens scheurt het marsepein en kom ik marsepein tekort dus weer overnieuw kneden en uitrollen. Poging 2 mislukte ook, weer een scheur, maar 3x is scheepsrecht. Hij bedekte net niet 1 hoekje, maar dat camoufleren we wel met een randje. Ik wilde toen de letters maken, maar bleek dat ik de zojuist gekochte tappits incompleet waren zodat ik de L miste die ik in de naam van mijn dochter wel 2x nodig had. Winkeltje in de buurt opgezocht en nieuwe set moeten halen, webshop zou niet op tijd zijn. De schelpjes die mijn dochter op het strand had gezocht en op de taart als decoratie moesten dienen bleken onvindbaar, jem petal powder met marsepein voor het zeewier wilde met geen mogelijkheid hard worden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Uiteindelijk is ie niet helemaal geworden zoals ik gehoopt had, maar kreeg veel ohh's en ahh's en mijn dochter vond 'm geweldig (als ook de rest van de kids) en daar gaat het toch om. Kreeg bijna niet de kans om 'm aan te snijden. Al met al voor een vijfde taart toch niet onaardig, een heel project en een lang verhaal, maar hier is ie dan:

http://i33.tinypic.com/24zkso8.jpg

http://i35.tinypic.com/2n06g7c.jpg

http://i36.tinypic.com/2yv08c4.jpg

En natuurlijk de reactie van mijn dochter (met de witte polo)...
http://i35.tinypic.com/rjfus4.jpg

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Na Botje en Sebastiaan hier het eindresultaat...

Vind hem helemaal geweldig! Deze krijgt mijn dochtertje dus niet te zien ;)

3

Vind hem geweldig (vind de kleine zeemeermin zo'n leuke film) Wel balen dat eigenlijk alles mis is gegaan wat maar kon, maar aan de taart is dat absoluut niet te zien.

Groetjes Arjette

4

Wow, die is prachtig geworden zeg. Je dochtertje helemaal blij en trots zo te zien. Leuk effect die kringetjes in het water.

"You may be only one person in the world,
but you may also be the world to one person."

5

WOW wat een mooie taart!
Die missers zijn absoluut niet te zien!

Dat is toch een TAART waard!

6

wat een super leuke taart!!! ook net ff anders dan de andere ariels die ik (tot nu toe) gezien heb!!

7

5e taart ??? WOW, hij is prachtig !!!
Dat koppie van je dochter  :lol: ze staat echt super-trots te wezen, wat heel terecht is natuurlijk !!  :thumb:  :thumb:

8

Prachtig geworden!!! Als je iets anders in je hoofd hebt klopt de taart misschien niet met wat je had gewild, maar dat is voor anderen natuurlijk niet te zien. Alleen een hele mooie strakke taart met prachtig lijkende figuren  :Y

9

Niks te zien van je tegenslagen! Hij is super!!

10

Geweldig!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

11

Hij is prachtig geworden hoor ! een hoop stress zo te lezen, maar je boetseersels waren al kunstwerkjes en de taart is gewoon een plaatje geworden !

Groetjes, Conny

12

Wat een super mooie taart is het geworden!!

13

Ik vind hem echt prachtig!! Totaal niet te zien dat er zoveel is misgegaan! Super zeg!

.. Want taart kan altijd!!

wat een gave taart!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

15

echt heel gaaf!! zou alleen de onderplaat de volgende keer bekleden, zo'n mooie taart verdiend een mooie ondergrond ;)

Groetjes Youkie
bak, eet, leef en geniet!

16

wat een super taart  :thumb:

niks te zien van alle tegenslag hoor

bakken ....... decoreren .......weggeven.
(omdat ik geen taart eet)

17

Prachtige taart :Y  en je boetseersels! Heb met bewondering naar die mondjes zitten kijken van 't krabbetje en die vis...hoe doe je dat? :think:  Erg mooi!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

18

Je Botje en Sebastiaan had ik al bewonderd en ook je taart is echt hartstikke mooi geworden! Daar mag je trots op zijn hoor, het is een plaatje :Y

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

19

Wat een mooie taart, en dat voor je vijfde...je hebt echt talent  :thumb:

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

20

Ik vind hem prachtig geworden. De boetseersels zijn helemaal geweldig!

~ Never waste a good crisis... ~

21

Ik vind hem erg mooi.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

22

Ik vind het ook een prachtig taartje! Vooral sebastiaan vind ik geweldig goed geboetseerd  :thumb: top hoor!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

23

Heel mooi! mijn dochter hier gaat ook helemaal uit haar dak;)

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

24

Moooi! 'k Was al benieuwd, na die superboetseersels van je! Mooi eindresultaat hoor. Als je niet van de problemen weet, zie je dat absoluut niet!

Jammer dat die bakker zulke lage kapsels heeft. Zou fijn geweest zijn als ie dat even had gezegd!  :/

En oh ja, tylose (petal powder) werkt niet in marsepein. Vandaar...

25

Echt geweldig mooi geworden! En zo super geboetseerd :thumb:

Groetjes Bianca